Turismul din Banat promovat şi valorificat prin proiecte transfrontaliere
Articol editat de Gerhard Chwoika, 26 februarie 2014, 14:11 / actualizat: 28 februarie 2014, 11:41
Un nou proiect de promovare a turismului va fi pus în practică prin promovarea zonelor gerografice din Banat de o parte şi de alta a Dunării. Acțiunile se vor derula într-o perioadă de 15 luni, timp în care vor avea loc mai multe activități care vor conduce la o mai bună conștientizare a potențialului turistic pe care Banatul îl deține şi îl poate valorifica, a declarat Ianăş Roşeţi – directorul Direcţiei de Administrare a Domeniului public şi Privat Caraş-Severin.
„Măsuri eficiente de promovare a turismului în Banat” este proiectul implementat de Direcția de Administrare a Domeniului Public și Privat Caraș-Severin, având ca parteneri Clubul Turistic Banatia și Organizația Turistică Pancevo.
Valoarea totală a proiectului este de peste 300 de mii de euro, sumă din care mai mult de 270 de mii o constituie finanțarea din partea Uniunii Europene. Restul de fonduri vor fi completate din contribuția statului, respectiv 37 de mii de euro, precum și contribuția partenerilor în valoare de peste zece mii.
„O săptămână în Banat – în patru variante” presupune o sesiune de trasee turistice a câte 7 zile fiecare atât în Banatul montan, cât și în cel sârbesc. Traseele vor viza zona turistică din jurul Reșiței și a Caransebeșului, respectiv Muntele Semenic, Gărâna, Muntele Mic, Orșova, Anina și Moldova Nouă, staţiunea Băile Herculane, o călătorie pe Dunăre, dar şi vizite la cele mai importante atracţii turistice de pe cele două maluri ale fluviului.
Pe lângă aceste trasee, vor fi organizate și trei târguri de turism la Reşiţa, Băile Herculane şi Pancevo, Serbia, precum și mai multe cursuri de instruire a personalului hotelier.
Cei care se vor implica în derularea şi implementarea proiectului vor fi atât partenerii avizaţi, cât şi jurnaliștii locali şi regionali, dar și directorii unor agenții de turism din Uniunea Europeană, a mai spus Ianăș Roșeți.
(Hardy Cvoica)