Turismul arădean, dezbătut la Săvârşin
Articol editat de Alin Datcu, 25 mai 2018, 21:58
Organizat la inițiativa doamnei Claudia Boghicevici, vicepreședinte al Consiliului Judeţean Arad, evenimentul s-a bucurat de participarea a numeroși specialiști din domeniul turismului. Printre cei prezenți s-au numărat Gabriel Popescu, consilier evaluare-examinare în cadrul Ministerului Turismului, Ioan Vodicean, primarul comunei Săvârşin și, totodată, gazda evenimentului, Ion Micurescu, primarul comunei Bata, Doru Sinaci, directorul Bibliotecii Județene „A.D. Xenopol”, Sebastian Brânzaș, administratorul Domeniului Regal Săvârșin, reprezentanți ai Centrului Național de Informare și Promovare Turistică al Județului Arad, ai centrelor de turism din județul Arad, ai grupurilor de acţiune locală, cât şi ai agențiilor de turism.
Temele abordate și prezentate s-au axat pe dezvoltarea turismului, prin crearea unor poli de dezvoltare în fiecare zonă a judeţului. Au fost prezentate concepte de marketing, dar și etapele unei cercetări de marketing în turism, analiza mixului de marketing dar și strategii de marketing în turism sau comportamentul consumatorului de turism.
De asemenea, au fost susținute o serie de prezentări ale celor mai importante obiective turistice judeţene, susținute de reprezentanții centrelor de informare și promovare turistică de pe raza județului, a Grupurilor de Acțiune Locală din Șiria și Pecica, cât și o prezentare a Domeniului Regal Săvârșin, susținută de Sebastian Brânzaş, administratorul Domeniului. O altă prezentare incitantă, prin modul de abordare, a fost susținută de Alice Mariș, fondator al site-ului de promovare turistică „maliceht.ro”.
Radu Blaga, manager de proiect în cadrul GAL Podgoria Miniș Măderat, a pus accent pe strategia turistică, care trebuie să fie evaluată și monitorizată pe toată durata implementării acesteia.
Doru Sinaci, directorul Bibliotecii Județene „A.D.Xenopol”, a subliniat importanța deschiderii turismului arădean înspre cei tineri, prin organizarea unor excursii cu elevii claselor primare la cele mai importante obiective turistice și prin folosirea, în cadrul materialelor de promovare, elemente de istorie locală, pentru că acestea ne definesc.
Reprezentantele agențiilor de turism cu filiale la Arad, Christian Tour și Discover Turism, partener al Prestige Tour, și-au arătat disponibilitatea de a susține turismul local, cu accent pe componentele de turism cultural și ecumenic, inclusiv tururi ghidate.
S-a subliniat implicarea echipei Salvamont-Salvaspeo în dezvoltarea turismului montagnard, prin marcarea traseelor turistice de pe raza județului şi accesibilizarea acestora pentru iubitorii de drumeţii. O altă „ţintă” a Salvamont-Salvaspeo este aceea de a redeschide una dintre peşterile de la Moneasa.
„A fost o întâlnire deschisă, interesantă și benefică pentru noi, mai ales că am adus la aceeași masă «actori» diverși din acest domeniu vast, diversificat și cu potențial remarcabil: turismul. Am reușit să facem schimb de idei, pe mai multe paliere, inclusiv cel educațional, prin care să promovăm și să susținem dezvoltarea turismului în județul nostru. Este foarte important ca fiecare să acționeze în domeniul său de activitate, să se implice cât mai mult, dar în același timp să lucrăm în echipă. Cei prezenți au venit cu experiența practică, noi, cei din administrație, trebuie să venim cu proiecte. Îmbrățișez ideea de a prezenta circuite turistice pe fiecare localitate, astfel încât turistul să poată găsi puncte de atracţie interesante, captivante, specifice locului. De asemenea, inițiativa de a susține unele dintre proiectele Timişoarei Capitala Europeană a Culturii, şi de a le implementa La Arad, este una oportună. Vom susține în continuare promovarea centrelor de informare turistică și a tot ceea ce poate duce la creșterea turismului în județul nostru”, a concluzionat Claudia Boghicevici, în urma simpozionului de astăzi.