[UPDATE] Trafic feroviar, blocat de mai bine de 30 de ore în Caraş-Severin. A început repararea infrastructurii avariate
Articol editat de Mirabela Afronie, 8 septembrie 2015, 12:00 / actualizat: 8 septembrie 2015, 13:06
Marţi, 8 septembrie ora 12.00: Circulaţia feroviară pe secţia Băile Herculane – Caransebeş este în continuare restricţionată. Drept urmare, mai multe trenuri din vestul ţării circulă pe rute ocolitoare, iar în unele cazuri se realizează transbordarea pasagerilor cu mijloace auto. Problemele au apărut din cauza deraierii unor vagoane de marfă între staţiile CFR Vălişoara şi Valea Timişului din Caraş-Severin, a declarat Ioan Fofiu – purtătorul de cuvânt al Regionalei de Transport Feroviar de Călători Timişoara. Măsura se va menţine până miercuri, 9 septembrie când se preconizează finalizarea lucrărilor de refacere a infrastructurii avariate.
Reamintim că, patru vagoane cu produse petroliere, din compunerea unui tren de marfă, care transporta 200 de tone de motorină, au deraiat duminică seara, iar două dintre ele s-au răsturnat şi au produs pagube importante căii ferate pe secţia Băile Herculane – Caransebeş.
Comisarii Agenţiei pentru protecţia mediului Caraş-Severin instrumentează incidentul feroviar produs duminică seara pe secţia Băile Herculane – Caransebeş, în urma căruia un tren de marfă a deraiat şi din patru vagoane cisternă au avut loc scurgeri de produs petrolier pe sol. Ieri a fost stopată scurgerea de motorină şi s-a început transbazarea produselor petroliere în alte recipiente de capacitate mare, a declarat Olga Ghibuş, şeful serviciului monitorizare şi laboratoare din cadrul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Caraş-Severin. Până la sfârşitul acestei luni, operatorul, Grupul Feroviar Român este obligat să realizeze un raport de evaluare a daunelor produse asupra mediului şi va propune un plan de măsuri pentru refacerea zonelor afectate de scurgerile de combustibil petrolier. APM Caraş-Severin va monitoriza realizarea raportului de evaluare a daunelor produse şi realizarea ecologizării zonei afectate cu aducerea terenului la starea iniţială de folosinţă, a mai spus Olga Ghibuş.
Potrivit unui comunicat primit la redacţie din partea Biroului de presă al Companiei CFR SA, după ce comisia de investigare va stabili cauzele producerii exacte a evenimentului echipele de intervenţie ale CFR, aflate la faţa locului vor putea să intervină pentru eliberarea totală a căii ferate, a precizat Roberta Cătănescu – purtătorul de cuvânt al companiei.
Vă reamintim că traficul feroviar în zona Valea Timişului este blocat de mai bine de 30 de ore, iar mai multe trenuri au fost deviate sau anulate.
Circulaţie pe ruta ocolitoare se desfăşoară astfel:
– IR 72 şi IR 73 Bucureşti Nord – Arad – Lokoshaza şi retur, circulă pe ruta ocolitoare, prin Filiaşi – Târgu Jiu – Simeria – Arad şi retur;
– IR 1695, IR 12196 Bucureşti Nord – Timişoara Nord şi retur, IR 1992, IR 1991 Mangalia – Timişoara Nord şi retur, circulă pe ruta ocolitoare, prin Filiaşi – Târgu Jiu – Simeria – Arad – Timişoara Nord şi retur;
– IR 1995 şi IR 1996 Craiova – Deva şi retur se anulează, iar călătorii sunt preluaţi de celelate trenuri aflate în circulaţie.
– IR 1997 şi IR 1998 Caransebeş – Mangalia, circula pe rută ocolitoare.
Circulaţia trenurilor prin gara Drobeta Turnu Severin, dinspre şi către Timişoara, rămâne întreruptă din cauza lucrărilor de refacere a infrastructurii avariate în urma deraierii unor vagoane-cisternă între staţiile Vălişoara şi Valea Timişului. Trenurile de persoane între Bucureşti şi Timişoara vor circula, până atunci, pe ruta ocolitoare Filiaşi – Târgu Jiu – Simeria – Arad. Persoanele care au bilete sau abonamente la aceste garnituri şi vor să renunţe la călătorie pot solicita contravaloarea acestora.
În unele cazuri se realizează transbordarea pasagerilor cu mijloace auto între Slatina Timiş şi Caransebeş şi retur, conform planului de mai jos:
– La trenurile IR 72 Bucureşti Nord – Arad – Lokoshaza, IR 1691 şi IR 1693 Bucureşti Nord – Timişoara Nord se asigură transbordarea pasagerilor cu mijloace auto între staţiile Slatina Timiş şi Caransebeş, iar din staţia Caransebeş pasagerii îşi pot continua călătoria la Timişoara Nord cu trenuri suplimentare sau cu alte trenuri din programul de circulaţie;
– La trenurile IR 73 Lokoshaza – Arad – Bucureşti Nord, IR 1692 şi IR 12196 Timişoara Nord – Bucureşti Nord se asigură transbordarea pasagerilor cu mijloace auto între staţiile Caransebeş şi Slatina Timiş, iar din staţia Slatina Timiş pasagerii îşi pot continua călătoria pe ruta Slatina Timiş – Craiova- Bucureşti Nord, cu trenuri suplimentare sau cu alte trenuri din programul de circulaţie;
– IR 480, IR 481 se anulează pe ruta Filiaşi – Orşova – Caransebeş – Arad şi retur şi circulă pe ruta ocolitoare Filiaşi – Târgu Jiu – Deva – Arad şi retur.
Pasagerii care au bilete/abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie, vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor/călătoriilor, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Mai multe detalii despre condiţiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro.
Pasagerii pot să solicite informaţii despre modificările produse în traficul feroviar la numărul de telefon 021/9521, să se adreseze personalului din staţii sau să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro. (Hardy Cvoica)