Tensiuni pe marginea tramvaiului reșițean
Lucrările de reintroducere a tramvaiului în Reșița au constituit subiect de dispută în ședința ordinară a Consiliului Local. Social-democratul Gabriel Dinu a criticat dur modul în care se derulează proiectul. Acesta a semnalat că pe bulevardul Republicii, autobuzele nu au alveolă pentru coborâre a călătorilor și nu este deloc mulțumit de faptul că în Lunca Pomostului s-a trecut la o singură cale de rulare pentru mașini.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 26 martie 2024, 16:48 / actualizat: 28 martie 2024, 18:15
„Acele tramvaie au 30 de locuri fiecare dintre ele. În locul unui tramvai puteam să alegem un autobuz, chiar și electric. Noi am transformat două căi de rulare pentru mașini într-o singură cale și o să avem câte jumătate de oră de ajuns de aici (n.r. din Centrul Civic) până în Govândari. Este bătaie de joc la adresa reșițenilor, pe bani publici, fără a mai discuta despre bani europeni”, a răbufnit Dinu în ședința Consiliului Local Reșița.
Prezent la ședință, directorul Societăţii TUR, Dănuţ Jurubescu a subliniat că autobuzele nu vor mai circula pe traseul tramvaiului. Acest lucru se întâmplă doar acum, ca un compromis, până la finalizarea lucrărilor.
„Tot ce va circula în Govândar ca și autobuz, va circula doar pe bulevardul Muncii. Acolo au fost montate deja stații pe ambele sensuri. Tramvaiele nu sunt mai mici decât autobuzele aflate acum în flotă. În plus, frecvența tramvaielor poate ajunge și la 4-5 minute, la orele de vârf. Avem 13 tramvaie și probabil că o să circulăm cu 10 garnituri. Noi estimăm că tot traseul de la Terminal Kaufland până în Piața Republicii poate fi parcurs în maxim 20 de minute pentru că tramvaiele vor avea prioritate la semafoarele inteligente de pe traseu”.
Tramvaiele vor deveni funcționale de la un capăt la celălalt al oraşului în cel mult 4 luni, a mai precizat Dănuţ Jurubescu.