Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] Staţia CFR Reşiţa Sud funcţională din nou. Operaţională, însă, abia de la toamnă

IMG_5085

Lucrările la staţia CFR Reşiţa Sud au fost finalizate, iar obiectivul a fost inaugurat astăzi.

Chiar dacă în ultimii ani nu s-a dovedit prea rentabilă, Gara Reşiţa Sud a fost prinsă într-un amplu proiect de modernizare.

 Ce-i drept, aproape „scoasă” din schema celor de la Căi Ferate, staţia a primit şansa salvatoare printr-un proiect cu finanţare europeană, care a întins mâna şi altor staţii din ţară, precum Drobeta Turnu Severin, Slatina şi Râmnicu Vâlcea, a spus Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara.

Din cauza unor întârzieri în privinţa diferitelor formalităţi, anvergura planurilor a fost puţin redusă. Chiar şi aşa, staţia propriu-zisă, monument istoric îndealtfel, a fost renovată, iar faţada păstrată după cea iniţială din anul 1914. Potrivit istoricilor, staţie la Reşiţa Sud a fost înfiinţată la sfârşitul secolului al XIX-lea, iar clădirea se află în lista monumentelor din patrimoniul Ministerului Culturii, fapt care a şi adus-o în vizorul autorităţilor naţionale. Lucrările de reabilitare au vizat amenajarea de noi locuri de parcare – în spaţiul dinspre piaţă şi blocurile din zonă, şi modernizarea construcţiilor anexe principale. În ceea ce priveşte vechile linii acestea au fost păstrate, li s-a refăcut terasamentul şi au fost încadrate în peroane moderne, acoperite şi cu afişaj electronic fiecare. Ce nu au făcut obiectul prezentului proiect, fapt pentru care nu au fost cuprinse în amplul program de modernizare sunt chioşcul metalic şi remiza pentru revizia şi spălarea vagoanelor, aflată înainte de trecerea la nivel de cale ferată.

Construită în urmă cu mai bine de 120 de ani, clădirea gării Reşiţa Sud a avut parte de foarte puţine lucrări de modernizare au spus impiegaţii de mişcare. Fiind monument istoric, obiectivul găzduieşte unul dintre cele mai vechi dispozitive din ţară privind siguranţa circulaţiei feroviare, construit în anul 1880, a spus unul dintre aceştia.

 Reşiţenii, adunaţi pe peroane, s-au declarat mulţumiţi de noul aspect al staţiei din oraşul vechi, dar au ţinut să precizeze că, la câte investiţii s-au făcut, aducând fosta haltă de mişcare a Gării Reşiţa Nord la un standard european, toate trenurile, fie ele private sau nu, ar trebui să ajungă şi să oprească la Reşiţa Sud. În plus, reşiţenii mizează pe vigilenţa organelor abilitate în a asigura ordinea şi securitatea pe peroane, în sălile de aşteptare şi în zona Piaţă.

Până, însă trenurile să poată opri în staţia recent modernizată, constructorul este nevoit să mai facă finisajele necesare şi să monteze firul de contact pentru ca şi locomotivele electrice să poată ajunge în locaţia de faţă. Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara a spus că acest lucru se va întâmpla peste aproximativ 2 luni, iar societatea pe care o reprezintă intenţionează să introducă garnituri cu legătură directă spre diferite destinaţii din ţară, reducând astfel timpii pierduţi în staţiile de mişcare.

Evenimentul de la Reşiţa s-a consumat în prezenţa primarului municipiului, Mihai Stepanescu, a prefectului judeţului Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu şi a altor factori de răspundere din cadrul administraţiei publice locale, judeţene şi naţionale, precum şi a reprezentanţilor proiectantului,  constructorului şi beneficiarului.  Obiectivul refuncţionalizat astăzi a fost sfinţit conform tradiţiei de protopopul Reşiţei, pr. Petru Berbentia şi pr. Sevastian Pană – parohul Bisericii ortodoxe române „Iosif cel Nou de la Partoş”.

Primarul municipiului de pe Bârzava a precizat că pentru perioada imediat următoare se are în vedere şi spaţiile găzduite în clădirea Gării Reşiţa Nord, precum şi folosirea liniilor de cale ferată în scop urban. Este vorba de transportul pasagerilor între cartierele urbei cu trenuri de capacitate mică sau metrouri de suprafaţă, găsind astfel o utilitate în plus investiţiei realizate prin modernizarea obiectivului.

Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit desfăşurarea evenimentului şi consemnează:

Valoarea totală a lucrărilor a fost de aproximativ 15.000.000 de lei.

Investiţia a fost asigurată de Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de aproximativ 70%, restul sumei fiind alocată de la bugetul de stat.

[FOTO] Staţia CFR Reşiţa Sud funcţională din nou. Operaţională, însă, abia de la toamnă

Articol editat de Mirabela Afronie, 26 iunie 2014, 16:00 / actualizat: 27 iunie 2014, 8:47

Lucrările la staţia CFR Reşiţa Sud au fost finalizate, iar obiectivul a fost inaugurat astăzi.

Chiar dacă în ultimii ani nu s-a dovedit prea rentabilă, Gara Reşiţa Sud a fost prinsă într-un amplu proiect de modernizare.

 Ce-i drept, aproape „scoasă” din schema celor de la Căi Ferate, staţia a primit şansa salvatoare printr-un proiect cu finanţare europeană, care a întins mâna şi altor staţii din ţară, precum Drobeta Turnu Severin, Slatina şi Râmnicu Vâlcea, a spus Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara.

Din cauza unor întârzieri în privinţa diferitelor formalităţi, anvergura planurilor a fost puţin redusă. Chiar şi aşa, staţia propriu-zisă, monument istoric îndealtfel, a fost renovată, iar faţada păstrată după cea iniţială din anul 1914. Potrivit istoricilor, staţie la Reşiţa Sud a fost înfiinţată la sfârşitul secolului al XIX-lea, iar clădirea se află în lista monumentelor din patrimoniul Ministerului Culturii, fapt care a şi adus-o în vizorul autorităţilor naţionale. Lucrările de reabilitare au vizat amenajarea de noi locuri de parcare – în spaţiul dinspre piaţă şi blocurile din zonă, şi modernizarea construcţiilor anexe principale. În ceea ce priveşte vechile linii acestea au fost păstrate, li s-a refăcut terasamentul şi au fost încadrate în peroane moderne, acoperite şi cu afişaj electronic fiecare. Ce nu au făcut obiectul prezentului proiect, fapt pentru care nu au fost cuprinse în amplul program de modernizare sunt chioşcul metalic şi remiza pentru revizia şi spălarea vagoanelor, aflată înainte de trecerea la nivel de cale ferată.

Construită în urmă cu mai bine de 120 de ani, clădirea gării Reşiţa Sud a avut parte de foarte puţine lucrări de modernizare au spus impiegaţii de mişcare. Fiind monument istoric, obiectivul găzduieşte unul dintre cele mai vechi dispozitive din ţară privind siguranţa circulaţiei feroviare, construit în anul 1880, a spus unul dintre aceştia.

 Reşiţenii, adunaţi pe peroane, s-au declarat mulţumiţi de noul aspect al staţiei din oraşul vechi, dar au ţinut să precizeze că, la câte investiţii s-au făcut, aducând fosta haltă de mişcare a Gării Reşiţa Nord la un standard european, toate trenurile, fie ele private sau nu, ar trebui să ajungă şi să oprească la Reşiţa Sud. În plus, reşiţenii mizează pe vigilenţa organelor abilitate în a asigura ordinea şi securitatea pe peroane, în sălile de aşteptare şi în zona Piaţă.

Până, însă trenurile să poată opri în staţia recent modernizată, constructorul este nevoit să mai facă finisajele necesare şi să monteze firul de contact pentru ca şi locomotivele electrice să poată ajunge în locaţia de faţă. Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara a spus că acest lucru se va întâmpla peste aproximativ 2 luni, iar societatea pe care o reprezintă intenţionează să introducă garnituri cu legătură directă spre diferite destinaţii din ţară, reducând astfel timpii pierduţi în staţiile de mişcare.

Evenimentul de la Reşiţa s-a consumat în prezenţa primarului municipiului, Mihai Stepanescu, a prefectului judeţului Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu şi a altor factori de răspundere din cadrul administraţiei publice locale, judeţene şi naţionale, precum şi a reprezentanţilor proiectantului,  constructorului şi beneficiarului.  Obiectivul refuncţionalizat astăzi a fost sfinţit conform tradiţiei de protopopul Reşiţei, pr. Petru Berbentia şi pr. Sevastian Pană – parohul Bisericii ortodoxe române „Iosif cel Nou de la Partoş”.

Primarul municipiului de pe Bârzava a precizat că pentru perioada imediat următoare se are în vedere şi spaţiile găzduite în clădirea Gării Reşiţa Nord, precum şi folosirea liniilor de cale ferată în scop urban. Este vorba de transportul pasagerilor între cartierele urbei cu trenuri de capacitate mică sau metrouri de suprafaţă, găsind astfel o utilitate în plus investiţiei realizate prin modernizarea obiectivului.

Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit desfăşurarea evenimentului şi consemnează:

Valoarea totală a lucrărilor a fost de aproximativ 15.000.000 de lei.

Investiţia a fost asigurată de Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de aproximativ 70%, restul sumei fiind alocată de la bugetul de stat.

***

Gara s-a înscris între staţiile selectate la nivel naţional pentru renovare şi modernizare. Unul dintre motivele pentru care a fost selectată este clădirea gării Reşiţa Sud, care a fost construită în anul 1914 şi se află în patrimoniul Ministerului Culturii. Valoarea totală a lucrărilor a fost de aproximativ 15.200.000 de lei. Investiţia a fost asigurată de Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de aproximativ 70%, restul sumei fiind alocată  de la bugetul de stat, a declarat purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

(Alina Bradaci) (Hardy Cvoica)

Municipiul Caransebeș primește 7 milioane de lei pentru extinderea rețelei de gaze în Jupa
Actualitate miercuri, 20 noiembrie 2024, 13:43

Municipiul Caransebeș primește 7 milioane de lei pentru extinderea rețelei de gaze în Jupa

Municipiul Caransebeș a obținut o nouă finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”, în valoare de aproape 7 milioane...

Municipiul Caransebeș primește 7 milioane de lei pentru extinderea rețelei de gaze în Jupa
A fost prins cu permis fals la 73 de ani
Actualitate miercuri, 20 noiembrie 2024, 11:13

A fost prins cu permis fals la 73 de ani

A fost prins cu permis fals la 73 de ani. Barbatul nu avea nici dreptul legal de a conduce. Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de...

A fost prins cu permis fals la 73 de ani
Municipiul Arad are Consiliul Local
Actualitate miercuri, 20 noiembrie 2024, 09:28

Municipiul Arad are Consiliul Local

Municipiul Arad are Consiliul Local. Toți cei 23 de consilieri validați au fost prezenți, iar 17 au depus jurământul. Marți, 19 noiembrie 2024,...

Municipiul Arad are Consiliul Local
Colectă mobilă de sânge organizată la Oţelu-Roşu
Actualitate miercuri, 20 noiembrie 2024, 06:15

Colectă mobilă de sânge organizată la Oţelu-Roşu

Centrul de Transfuzii Sanguine Reşiţa organizează o colectă mobilă de sânge în județul Caraş-Severin, cu scopul de a îmbunătăți...

Colectă mobilă de sânge organizată la Oţelu-Roşu
Actualitate marți, 19 noiembrie 2024, 22:13

Un bărbat de 60 de ani a fost lovit de tren

Un bărbat de 60 de ani a fost lovit de tren, marţi seară 19 noiembrie 2024. Accidentul a avut loc în municipiul Arad. În jurul orei 21:00,...

Un bărbat de 60 de ani a fost lovit de tren
Actualitate marți, 19 noiembrie 2024, 18:52

Accident mortal pe A1

Un accident mortal pe A1 la km 526 pe sensul de mers spre Timisoara a avut loc marţi după-amiază, 19 noiembrie 2024. Evenimentul rutier s-a produs...

Accident mortal pe A1
Actualitate marți, 19 noiembrie 2024, 16:40

Din cauza frigului a crescut numărul de persoane la adăpostul de la Caransebeș

Centrul rezidențial de Asistență pentru persoane fără adăpost Caransebeș, unicul din vestul țării care oferă găzduire pe o perioadă...

Din cauza frigului a crescut numărul de persoane la adăpostul de la Caransebeș
Actualitate marți, 19 noiembrie 2024, 16:22

Barajul Oraviţa Mică este din nou funcţional după mai bine de 40 de ani

Barajul Oraviţa Mică este din nou funcţional după mai bine de 40 de ani. Lucrările începute în primăvara anului 2019 au fost în sfârşit...

Barajul Oraviţa Mică este din nou funcţional după mai bine de 40 de ani