Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] Staţia CFR Reşiţa Sud funcţională din nou. Operaţională, însă, abia de la toamnă

IMG_5085

Lucrările la staţia CFR Reşiţa Sud au fost finalizate, iar obiectivul a fost inaugurat astăzi.

Chiar dacă în ultimii ani nu s-a dovedit prea rentabilă, Gara Reşiţa Sud a fost prinsă într-un amplu proiect de modernizare.

 Ce-i drept, aproape „scoasă” din schema celor de la Căi Ferate, staţia a primit şansa salvatoare printr-un proiect cu finanţare europeană, care a întins mâna şi altor staţii din ţară, precum Drobeta Turnu Severin, Slatina şi Râmnicu Vâlcea, a spus Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara.

Din cauza unor întârzieri în privinţa diferitelor formalităţi, anvergura planurilor a fost puţin redusă. Chiar şi aşa, staţia propriu-zisă, monument istoric îndealtfel, a fost renovată, iar faţada păstrată după cea iniţială din anul 1914. Potrivit istoricilor, staţie la Reşiţa Sud a fost înfiinţată la sfârşitul secolului al XIX-lea, iar clădirea se află în lista monumentelor din patrimoniul Ministerului Culturii, fapt care a şi adus-o în vizorul autorităţilor naţionale. Lucrările de reabilitare au vizat amenajarea de noi locuri de parcare – în spaţiul dinspre piaţă şi blocurile din zonă, şi modernizarea construcţiilor anexe principale. În ceea ce priveşte vechile linii acestea au fost păstrate, li s-a refăcut terasamentul şi au fost încadrate în peroane moderne, acoperite şi cu afişaj electronic fiecare. Ce nu au făcut obiectul prezentului proiect, fapt pentru care nu au fost cuprinse în amplul program de modernizare sunt chioşcul metalic şi remiza pentru revizia şi spălarea vagoanelor, aflată înainte de trecerea la nivel de cale ferată.

Construită în urmă cu mai bine de 120 de ani, clădirea gării Reşiţa Sud a avut parte de foarte puţine lucrări de modernizare au spus impiegaţii de mişcare. Fiind monument istoric, obiectivul găzduieşte unul dintre cele mai vechi dispozitive din ţară privind siguranţa circulaţiei feroviare, construit în anul 1880, a spus unul dintre aceştia.

 Reşiţenii, adunaţi pe peroane, s-au declarat mulţumiţi de noul aspect al staţiei din oraşul vechi, dar au ţinut să precizeze că, la câte investiţii s-au făcut, aducând fosta haltă de mişcare a Gării Reşiţa Nord la un standard european, toate trenurile, fie ele private sau nu, ar trebui să ajungă şi să oprească la Reşiţa Sud. În plus, reşiţenii mizează pe vigilenţa organelor abilitate în a asigura ordinea şi securitatea pe peroane, în sălile de aşteptare şi în zona Piaţă.

Până, însă trenurile să poată opri în staţia recent modernizată, constructorul este nevoit să mai facă finisajele necesare şi să monteze firul de contact pentru ca şi locomotivele electrice să poată ajunge în locaţia de faţă. Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara a spus că acest lucru se va întâmpla peste aproximativ 2 luni, iar societatea pe care o reprezintă intenţionează să introducă garnituri cu legătură directă spre diferite destinaţii din ţară, reducând astfel timpii pierduţi în staţiile de mişcare.

Evenimentul de la Reşiţa s-a consumat în prezenţa primarului municipiului, Mihai Stepanescu, a prefectului judeţului Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu şi a altor factori de răspundere din cadrul administraţiei publice locale, judeţene şi naţionale, precum şi a reprezentanţilor proiectantului,  constructorului şi beneficiarului.  Obiectivul refuncţionalizat astăzi a fost sfinţit conform tradiţiei de protopopul Reşiţei, pr. Petru Berbentia şi pr. Sevastian Pană – parohul Bisericii ortodoxe române „Iosif cel Nou de la Partoş”.

Primarul municipiului de pe Bârzava a precizat că pentru perioada imediat următoare se are în vedere şi spaţiile găzduite în clădirea Gării Reşiţa Nord, precum şi folosirea liniilor de cale ferată în scop urban. Este vorba de transportul pasagerilor între cartierele urbei cu trenuri de capacitate mică sau metrouri de suprafaţă, găsind astfel o utilitate în plus investiţiei realizate prin modernizarea obiectivului.

Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit desfăşurarea evenimentului şi consemnează:

Valoarea totală a lucrărilor a fost de aproximativ 15.000.000 de lei.

Investiţia a fost asigurată de Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de aproximativ 70%, restul sumei fiind alocată de la bugetul de stat.

[FOTO] Staţia CFR Reşiţa Sud funcţională din nou. Operaţională, însă, abia de la toamnă

Articol editat de Mirabela Afronie, 26 iunie 2014, 16:00 / actualizat: 27 iunie 2014, 8:47

Lucrările la staţia CFR Reşiţa Sud au fost finalizate, iar obiectivul a fost inaugurat astăzi.

Chiar dacă în ultimii ani nu s-a dovedit prea rentabilă, Gara Reşiţa Sud a fost prinsă într-un amplu proiect de modernizare.

 Ce-i drept, aproape „scoasă” din schema celor de la Căi Ferate, staţia a primit şansa salvatoare printr-un proiect cu finanţare europeană, care a întins mâna şi altor staţii din ţară, precum Drobeta Turnu Severin, Slatina şi Râmnicu Vâlcea, a spus Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara.

Din cauza unor întârzieri în privinţa diferitelor formalităţi, anvergura planurilor a fost puţin redusă. Chiar şi aşa, staţia propriu-zisă, monument istoric îndealtfel, a fost renovată, iar faţada păstrată după cea iniţială din anul 1914. Potrivit istoricilor, staţie la Reşiţa Sud a fost înfiinţată la sfârşitul secolului al XIX-lea, iar clădirea se află în lista monumentelor din patrimoniul Ministerului Culturii, fapt care a şi adus-o în vizorul autorităţilor naţionale. Lucrările de reabilitare au vizat amenajarea de noi locuri de parcare – în spaţiul dinspre piaţă şi blocurile din zonă, şi modernizarea construcţiilor anexe principale. În ceea ce priveşte vechile linii acestea au fost păstrate, li s-a refăcut terasamentul şi au fost încadrate în peroane moderne, acoperite şi cu afişaj electronic fiecare. Ce nu au făcut obiectul prezentului proiect, fapt pentru care nu au fost cuprinse în amplul program de modernizare sunt chioşcul metalic şi remiza pentru revizia şi spălarea vagoanelor, aflată înainte de trecerea la nivel de cale ferată.

Construită în urmă cu mai bine de 120 de ani, clădirea gării Reşiţa Sud a avut parte de foarte puţine lucrări de modernizare au spus impiegaţii de mişcare. Fiind monument istoric, obiectivul găzduieşte unul dintre cele mai vechi dispozitive din ţară privind siguranţa circulaţiei feroviare, construit în anul 1880, a spus unul dintre aceştia.

 Reşiţenii, adunaţi pe peroane, s-au declarat mulţumiţi de noul aspect al staţiei din oraşul vechi, dar au ţinut să precizeze că, la câte investiţii s-au făcut, aducând fosta haltă de mişcare a Gării Reşiţa Nord la un standard european, toate trenurile, fie ele private sau nu, ar trebui să ajungă şi să oprească la Reşiţa Sud. În plus, reşiţenii mizează pe vigilenţa organelor abilitate în a asigura ordinea şi securitatea pe peroane, în sălile de aşteptare şi în zona Piaţă.

Până, însă trenurile să poată opri în staţia recent modernizată, constructorul este nevoit să mai facă finisajele necesare şi să monteze firul de contact pentru ca şi locomotivele electrice să poată ajunge în locaţia de faţă. Alexandru Ion Simu – directorul Regionalei Căi Ferate Timişoara a spus că acest lucru se va întâmpla peste aproximativ 2 luni, iar societatea pe care o reprezintă intenţionează să introducă garnituri cu legătură directă spre diferite destinaţii din ţară, reducând astfel timpii pierduţi în staţiile de mişcare.

Evenimentul de la Reşiţa s-a consumat în prezenţa primarului municipiului, Mihai Stepanescu, a prefectului judeţului Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu şi a altor factori de răspundere din cadrul administraţiei publice locale, judeţene şi naţionale, precum şi a reprezentanţilor proiectantului,  constructorului şi beneficiarului.  Obiectivul refuncţionalizat astăzi a fost sfinţit conform tradiţiei de protopopul Reşiţei, pr. Petru Berbentia şi pr. Sevastian Pană – parohul Bisericii ortodoxe române „Iosif cel Nou de la Partoş”.

Primarul municipiului de pe Bârzava a precizat că pentru perioada imediat următoare se are în vedere şi spaţiile găzduite în clădirea Gării Reşiţa Nord, precum şi folosirea liniilor de cale ferată în scop urban. Este vorba de transportul pasagerilor între cartierele urbei cu trenuri de capacitate mică sau metrouri de suprafaţă, găsind astfel o utilitate în plus investiţiei realizate prin modernizarea obiectivului.

Reporterul Radio România Reşiţa, Hardy Cvoica a urmărit desfăşurarea evenimentului şi consemnează:

Valoarea totală a lucrărilor a fost de aproximativ 15.000.000 de lei.

Investiţia a fost asigurată de Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de aproximativ 70%, restul sumei fiind alocată de la bugetul de stat.

***

Gara s-a înscris între staţiile selectate la nivel naţional pentru renovare şi modernizare. Unul dintre motivele pentru care a fost selectată este clădirea gării Reşiţa Sud, care a fost construită în anul 1914 şi se află în patrimoniul Ministerului Culturii. Valoarea totală a lucrărilor a fost de aproximativ 15.200.000 de lei. Investiţia a fost asigurată de Fondul European de Dezvoltare Regională în proporţie de aproximativ 70%, restul sumei fiind alocată  de la bugetul de stat, a declarat purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

(Alina Bradaci) (Hardy Cvoica)

Baraj în Cupă: CSM Reşiţa şi Unirea Alba Iulia se vor înfrunta pe 23 februarie
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:05

Baraj în Cupă: CSM Reşiţa şi Unirea Alba Iulia se vor înfrunta pe 23 februarie

Federaţia Română de Fotbal a stabilit datele de disputare a meciurilor de baraj care vor încheia complet conturile în grupele Cupei României....

Baraj în Cupă: CSM Reşiţa şi Unirea Alba Iulia se vor înfrunta pe 23 februarie
Oţelu Roşu: Dorinel Umbrărescu a cumpărat toate activele combinatului siderurgic din Valea Bistrei, obiectiv industrial cu o tradiție de peste două secole. Tranzacția este scutită de TVA
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:00

Oţelu Roşu: Dorinel Umbrărescu a cumpărat toate activele combinatului siderurgic din Valea Bistrei, obiectiv industrial cu o tradiție de peste două secole. Tranzacția este scutită de TVA

Firma Eco Wind Power, controlată de familia antreprenorului Dorinel Umbrărescu, cel mai important constructor de drumuri din România, a...

Oţelu Roşu: Dorinel Umbrărescu a cumpărat toate activele combinatului siderurgic din Valea Bistrei, obiectiv industrial cu o tradiție de peste două secole. Tranzacția este scutită de TVA
Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 10:58

Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan

Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan Elevii din ciclul...

Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan
34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 08:30

34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin

34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin. Acestea sunt disponibiile în municipiile Reşiţa şi Caransebeş. AJOFM Caraș-Severin a...

34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 07:30

Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare!

Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare! Două grădinițe intră în circuitul școlar după ample lucrări de...

Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare!
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 18:04

Ion:”Diagnosticul de cancer a fost crunt, în special pentru familie. Eu m-am obişnuit şi am devenit mai optimist”

Cancerul pulmonar este cel mai grav tip de cancer! Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, în Europa în fiecare minut şi în lume la...

Ion:”Diagnosticul de cancer a fost crunt, în special pentru familie. Eu m-am obişnuit şi am devenit mai optimist”
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 17:30

Caraş-Severin: Şalăul, păstrăvul, crapul şi somnul – cele mai căutate specii de peşte pentru masa de sărbători

În ultimii ani şi în România, a apărut o tendință din ce în ce mai populară de a consuma pește la mesele de sărbători, o tradiție care...

Caraş-Severin: Şalăul, păstrăvul, crapul şi somnul – cele mai căutate specii de peşte pentru masa de sărbători
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 16:52

Al doilea tramvai lovit în traficul reșițean

Un nou accident rutier în care a fost implicat un tramvai, a avut loc astăzi în Reșița. S-a întâmplat chiar în prima zi de când tramvaiele...

Al doilea tramvai lovit în traficul reșițean