Staţi liniştiţi! Judeţul Caraş-Severin va avea drum de mare viteză peste… 16 ani
Toate ar trebui să fie gata până în anul 2030, adică peste 170 de luni (5.100 de zile calendaristice sau 3.700 de zile lucrătoare), începând din această toamnă.
Articol editat de Mirabela Afronie, 18 septembrie 2016, 08:00
Master Planul General de Transport prevede construcţia a 6.800 de kilometri de artere rutiere, dintre care 1.220 de kilometri de autostradă şi 1.900 de kilometri de drumuri expres.
Toate ar trebui să fie gata până în anul 2030, adică peste 170 de luni (5.100 de zile calendaristice sau 3.700 de zile lucrătoare), începând din această toamnă.
Ei bine, pentru a realiza toate proiectele prevăzute a fi finalizate până în 2030, România ar trebui să devină un megaşantier de infrastructură în care vor fi depăşite mai multe recorduri europene şi chiar mondiale în ceea ce priveşte ritmul investiţiilor, dar mai ales vitezele de execuţie ale lucrărilor.
Vă vine sau nu să credeţi, vom avea drumuri mai ceva ca-n Occident. În anul de graţie 2030, Carpaţii vor fi traversaţi de patru autostrăzi (Sibiu-Piteşti, Comarnic-Braşov, Braşov-Bacău şi Târgu-Mureş – Iaşi) şi de două drumuri expres (Drobeta-Turnu Severin – Lugoj şi Piteşti-Braşov).
La autostrăzi, după ce în ultimii 25-26 de ani s-au construit 600 de kilometri cu o viteză medie de execuţie de 65 de metri pe zi, în următorii 14 ani această viteză medie va creşte la 329 de metri pe zi.
Mai exact, vom construi 87 de kilometri de autostradă pe an (7,1 kilometri pe lună), pentru ca la finalul intervalului, în 2030, să avem în total 1.220 de kilometri de autostradă.
În aceeaşi perioadă vom mai construi şi 136 de kilometri de drumuri expres pe an, ceea ce înseamnă 11,2 kilometri pe lună sau 373 de metri pe zi. Toate – autostrăzile şi drumurile expres – se vor face simultan!
Revenind la autostrăzi, să nu uităm că tronsoanele Comarnic-Braşov şi Sibiu-Piteşti traversează zone montane dintre cele mai dificile, deci vor avea viaducte de mare înălţime şi tuneluri de mare lăţime.
Concret, Sibiu-Piteşti va avea 14,5 kilometri de tuneluri (câte 7,5 kilometri pentru fiecare sens de circulaţie), iar Comarnic-Braşov va avea 20 de kilometri de tuneluri (câte 10 kilometri pentru fiecare sens de circulaţie).
Aşa cum se şi numeşte – Master Planul General de Transport – este doar un plan. Rămâne de văzut când şi cu ce va fi pus în practică… Sau mai ales dacă…