[AUDIO] Speranţe pentru „Semmeringul bănăţean”
Viitoarele investiţii în zona Anina pot avea efecte benefice şi asupra căii ferate care leagă fostul oraş minier de Oraviţa. Liderul Cartel Alfa, Marian Apostol, spune că prima cale ferată din zona montană poate fi salvată prin implicarea societăţii civile. Mai multe instituţii şi ONG-uri din Caraş-Severin au început o campanie de sensibilizare a autorităţilor privind importanţa turistică şi economică a acestui traseu. Apostol a subliniat că în zona Aninei s-ar putea deschide o afacere care are nevoie de transportul feroviar, trasformând calea ferată într-un proiect sustenabil. Mai mulţ, investitorii aşteaptă răspuns de la decidenţi dacă pot transporta pe „Semeringul bănăţean” mai multe sute de tone de marfă pe an.
Marian Apostol
Situată în Munţii Banatului, calea ferată Oraviţa – Anina reprezintă o importantă atracţie turistică din cauza decorului fascinant şi a lucrărilor de artă inginerească executate la construcţia căii. Obiectivul se află pe lista monumentelor istorice din anul 2004 la clasa valorică A.
Cunoscută şi sub numele de Semmeringul Banăţean, calea ferată Oraviţa – Anina a fost dată în folosinţă la data de 25 noiembrie 1863 pentru transportul de marfă şi la 18 noiembrie 1869 pentru cel de persoane.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 23 iulie 2013, 18:57 / actualizat: 24 iulie 2013, 8:40
Viitoarele investiţii în zona Anina pot avea efecte benefice şi asupra căii ferate care leagă fostul oraş minier de Oraviţa. Liderul Cartel Alfa, Marian Apostol, spune că prima cale ferată din zona montană poate fi salvată prin implicarea societăţii civile. Mai multe instituţii şi ONG-uri din Caraş-Severin au început o campanie de sensibilizare a autorităţilor privind importanţa turistică şi economică a acestui traseu. Apostol a subliniat că în zona Aninei s-ar putea deschide o afacere care are nevoie de transportul feroviar, trasformând calea ferată într-un proiect sustenabil. Mai mulţ, investitorii aşteaptă răspuns de la decidenţi dacă pot transporta pe „Semeringul bănăţean” mai multe sute de tone de marfă pe an.
Marian Apostol
Situată în Munţii Banatului, calea ferată Oraviţa – Anina reprezintă o importantă atracţie turistică din cauza decorului fascinant şi a lucrărilor de artă inginerească executate la construcţia căii. Obiectivul se află pe lista monumentelor istorice din anul 2004 la clasa valorică A.
Cunoscută şi sub numele de Semmeringul Banăţean, calea ferată Oraviţa – Anina a fost dată în folosinţă la data de 25 noiembrie 1863 pentru transportul de marfă şi la 18 noiembrie 1869 pentru cel de persoane.