Rezultate simulare Evaluare Națională 2024: nici o medie de 10 în Caraș-Severin
Ministerul Educației a centralizat rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a care au participat la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naționale din acest an școlar, organizată la nivel național. Peste 70% dintre elevii cărășeni nu au luat nota 5 la proba la matematică, iar peste 30% dintre aceștia nu au reușit să obțină minim 5, nici la limba română.
Articol editat de Valentina Adam, 24 februarie 2024, 17:54 / actualizat: 24 februarie 2024, 21:18
Este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.
Potrivit rapoartelor statistice furnizate de platforma informatică, în județul Caraș-Severin se înregistrează următoarea situație pe probe și tranșe de note:
Limba și literatura română – 1718 prezenți
- 551 note sub 5 (procent 32,07%)
- 1167 note mai mari sau egale cu 5 (procent 67,93%)
- Cea mai mare notă 9,85 – o elevă de la Colegiul Național „Traian Lalescu” Reșița
Matematică – 1702 prezenți
- 1198 note sub 5 (procent 70,39%)
- 504 note mai mari sau egale cu 5 (procent 29,61%)
- Cea mai mare notă 9,75 – o elevă de la Școala Gimnazială Nr. 3 Oțelu Roșu
Limba maternă (germană+croată) – 14 prezenți
- 5 note sub 5 (procent 35,71%)
- 9 note mai mari sau egale cu 5 (procent 64,29%)
- Cea mai mare notă 9 – două eleve de la Liceul Teoretic Bilingv Carașova
Rezultatele probelor scrise ale simulării EN VIII au fost transmise către Inspectoratele Școlare Județene. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele sunt în curs de a fi transmise de la nivelul inspectoratelor școlare către fiecare unitate de învățământ atât sub forma cataloagelor cu notele finale, cât și sub forma borderourilor asociate fiecărei evaluări.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Precizări importante transmise de către ISJ Caraș-Severin:
Dată fiind generalizarea evaluării digitalizate pentru simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a în anul școlar 2023 – 2024, facem următoarele precizări:
- Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
- Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.
- În contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, Ministerul Educației dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reușită la fiecare dintre itemii administrați. Aceasta va permite analize ulterioare referitoare la măsura în care sunt dezvoltate competențele vizate prin evaluarea națională. În acest sens, atașăm un extras din platforma de evaluare digitalizată din care rezultă gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național, pentru limba și literatura română și matematică, precum și subiectele și baremele probelor scrise la aceste simulări (disponibile și pe subiecte.edu.ro).
La nivelul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație se va efectua o analiză a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora.
Informațiile care permit astfel de analize pe itemi sunt disponibile și la nivelul fiecărui Inspectorat Școlar Județean, respectiv al fiecărei unități de învățământ.
Dat fiind faptul că obiectivele urmărite prin organizarea simulărilor sunt familiarizarea elevilor cu rigorile unei examen real și optimizarea rezultatelor obținute de către elevi, unitățile de învățământ vor folosi datele rezultate la nivel de unitate, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor.