Ioan Popa, supărat pe judecătorii care au modificat regulamentul de taximetrie
Preşedintele Asociaţiei Naţionale a Patronatului Operatorilor de Transport în Regim de Taxi, filiala Caraş-Severin, Marian Oancea, spune că în niciun oraş din ţară nu există aşa ceva.
Articol editat de Mirabela Afronie, 18 ianuarie 2022, 17:07 / actualizat: 18 ianuarie 2022, 18:53
„Nu se poate așa ceva, să ne obligi să avem numai maşini electrice. Să nu putem cumpăra nici maşină EURO 6; a fost situație când un coleg a cumpărat, şi nu au vrut să primească; au zis că numai pe electric, ceea ce este absurd. Pur şi simplu nu sunt bani! Arătaţi-mi un taximetrist care poate să scoată 20.000 de euro din bancă, când aud pentru ce trebuie. Eu, personal, sunt în situaţia să schimb o maşină şi am zis să iau una până în 10.000… Când m-au auzit… nu se poate aproba niciun fel de credit. Pur şi simplu, vă spun eu ceva: consilierii locali nu au ştiut ce au votat atunci, nu s-a făcut o consultare înainte.„
Marian Oancea a precizat că, în prezent, în Reşiţa, mai există doar câteva maşini de taxi cu norma de poluare EURO 4 care, însă, vor fi schimbate în acest an.
Primarul Ioan Popa nu este de acord cu decizia Curţii de Apel Timişoara, dar spune nu are ce face şi va respecta legea:
„E o discuție în care, dacă mă întrebați pe mine, sincer, cred că instanța nu ar fi trebuit să își dea cu părerea ,pentru că regulamentul de taximetrie în fiecare oraș este realizat de administrația publică a orașului. Este ca şi cum la Londra s-ar decide că nu se mai acceptă decât taximetre electrice și ar veni un judecător și ar spune că primăria vorbește prostii și că de fapt putem să mergem cu trăsura trasă de cai. Din punctul meu de vedere sunt accidente în justiție, care se întâmplă astăzi în România, sunt imixtiuni, dacă vreți, neînțelese de noi, dar dacă este o hotărâre judecătorească trebuie să ne supunem, respectăm legea chiar dacă, câteodată, este strâmbă.„
Noul regulament pentru transportul în regim de taxi, pe raza municipiului Reşiţa, care prevedea ca norma de poluare a maşinilor să nu fie mai mică de EURO 6, a fost tranşat în instanţă.
Taximetriştii au câştigat procesul cu Primăria Reşiţa care a impus ca, pe străzile oraşului, să nu mai circule maşini de taxi cu norma de poluare mai mică de EURO 6, iar autorizaţiile retrase sau rămase disponibile să fie atribuite exclusiv pentru autovehiculele electrice.
Din 1 aprilie, cetăţenii vor avea posibilitatea să achite contravaloarea călătoriei direct cu cardul; toate maşinile urmând să fie dotate cu dispozitive speciale de plată.