Reşiţa: A fost semnat contractul pentru reintroducerea tramvaiului
Reintroducerea tramvaiului în Reşiţa, considerat de mulţi un vis al primarului Ioan Popa devine realitate. În ciuda piedicilor şi numeroaselor blocaje, Popa şi-a respectat promisiunea electorală din 2016, din primul an de mandat.
Articol editat de Mirabela Afronie, 5 aprilie 2022, 22:19 / actualizat: 6 aprilie 2022, 8:21
Primarul Reşiţei, Ioan Popa a semnat astăzi cel mai mare contract cu fonduri europene din regiunea de Vest, cu Reitmaier Emanuel-Iohan, administratorul PORR CONSTRUCT S.R.L. Bucureşti. După o „luptă” strânsă cu francezii de la ALSTROM, austriecii au câştigat licitaţia pentru realizarea infrastructurii de rulare a tramvaiului. PORR CONSTRUCT este una dintre cele mai mari firme străine de construcţii din România, având în portofoliu lucrări de referinţă în domeniul construcţiilor, traficului feroviar, infrastructurii rutiere şi electricitate.
Proiectul în valoare de 60 de milioane de euro, împărţit în două loturi, prevede şi refacerea bulevardelor, inclusiv trotuare, piste de bicicletă şi zone verzi. Conform proiectului, mijloacele de transport în comun nu vor avea cale de rulare comună cu autoturismele. Pe Bulevardul Republicii, şinele şi staţiile de îmbarcare/debarcare pentru călători vor fi mutate în spaţiul verde din mijloc, pentru a fi lăsate libere două benzi de circulaţie.
Primarul Ioan Popa: Am intrat în etapa de implementare a proiectului de modernizare a infrastructurii de transport public din Reșița, o investiție de 270.000.000 de lei – cea mai mare investiție publică din Banatul de Munte. Un demers început în toamna anului 2016, când la Reșița o companie privată gestiona transportul public cu autobuze degradate, liniile de tramvai erau abandonate, iar depoul de tramvaie vândut. Au trecut cinci ani de la momentul respectiv, timp în care am înființat societatea de transport public, am readus în patrimoniul local vechiul depou, am finalizat planul de mobilitate și am demarat realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru reintroducerea tramvaiului în orașul nostru.
Pentru a recupera timpul pierdut cu licitaţiile, cel mai probabil, lucrările vor începe simultan în două zone, în cartierul Govândari, pe tronsonul Kaufland- Victoria, iar în Luncă, între OMV şi Centrul universitar Babeş Bolyai.
În luna noiembrie va ajunge la Reşiţa şi primul tramvai cumpărat din Turcia, de la Durmazlar. Cel mai probabil, garnitura va fi omologată la Timişoara. În total, în cadrul unui proiect european derulat prin Ministerul Dezvoltării, în valoare de aproximativ 25 milioane de euro, au fost achiziţionate, 13 tramvaie bidirecţionale, cu o capacitate de transport de minimum 92 de locuri fiecare.
Între timp, ultima parte a proiectului de reintroducere a tramvaiului se află în licitaţie publică pe SECAP. Este vorba despre amenajarea unui terminal intermodal în Muncitoresc şi a unei parcări de tipul park&ride, achiziţia a 10 autobuze electrice şi implementarea unui sistem inteligent de gestionare a traficului şi de supraveghere video. Valoarea lucrărilor se ridică la 41,7 milioane de lei, fonduri europene. Firmele mai au timp până joi, 7 aprilie să depună ofertele.
Primarul Ioan Popa: Faza 3 de modernizare, ce include achiziția de autobuze electrice și modernizarea integrală a infrastructurii rutiere de pe Calea Timișoarei se află în procedură de achiziție publică, iar contractul de lucrări va fi semnat în perioada următoare.