Reglementări noi şi examene pentru administratorii de bloc
Reglementări noi în legea administratorilor de bloc: administratorii de blocuri vor fi evaluaţi profesional bianual. Regulamentul privind înfiinţarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari s-a schimbat.
Articol editat de Radio Resita, 4 noiembrie 2017, 08:37
S-au făcut mai multe modificări în cadrul regulamentului, însă una este îngrijorătoare pentru viitorii administratori. Administratorii vor fi evaluaţi în fiecare an de două ori.
Pe lângă schimbările clasice ce presupun autorizarea persoanelor juridice să desfăşoare activităţi de administraţie, noile modificări presupun şi evaluarea periodică a administratorilor.
Aceştia vor fi atestaţi şi apoi vor fi verificaţi pentru a li se testa cunoştinţele şi pentru a li se verifica situaţia juridică. Aceştia trebuie să demonstreze conform regulamentului că fiecare persoană care lucrează ca administrator este aptă să desfăşoare activitatea, nu are restanţe de plata la contribuţii şi buget şi are atestatul de administrator vizat.
Cum obţine administratorul atestatul?
Atestatul este obţinut în urma promovării unui examen grilă cu 20 de întrebări din legislaţia în vigoare. Acesta se va considera promovat doar dacă s-a obţinut minimum 85 puncte.
Cei care se sustrag de la aceste evaluări, dar şi de la retestările bianuale riscă să îşi piardă atestatul şi dreptul de practică. Pentru început activitatea de testare se va realiza odată la 2 ani. Iar sustragerea de la acest test poate fi urmată de o perioadă de suspendare de 6 luni.
Aceste activităţi au ca scop menţinerea în branşă doar a administratorilor cu adevărat profesionişti. Un administrator de bloc profesionist va accepta cu brio aceste reguli şi se va simţi avantajat de astfel de soluţii.
Doar prin asemenea soluţii de reformare se pot asigura servicii profesioniste şi se poate asigura fiecărui bloc în administrare un administrator etic, profesionist, competent şi apt să desfăşoare activitatea conform standardelor legale.
Toţi administratorii din firmele de administrare imobile şi toţi directorii atestaţi din cadrul asociaţiilor de proprietari vor fi invitaţi la astfel de întâlniri, având ca scop verificarea testelor, aplicarea lor conform regulamentelor şi desfăşurarea completă a activităţii de verificare în condiţii profesioniste.
Redacţia Radio Reşiţa