Registru agricol eletronic în judeţul Arad
Articol editat de Gerhard Chwoika, 29 noiembrie 2013, 21:27
Evenimentul s-a desfăşurat la Ministerul pentru Societatea Informaţională în prezenţa primului ministru al României, Victor Ponta, a ministrului Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici şi a ministrului Comunicaţiilor, Dan Nica.
Proiectul iniţiat de Consiliul Judeţean Arad este implementat în parteneriat cu 15 unităţi administrativ teritoriale din judeţ. Se urmăreşte o dezvoltare economică sustenabilă prin asigurarea principiilor dezvoltării durabile şi reducerea decalajelor faţă de productivitatea la nivelul Uniunii Europene, astfel încât România să atingă, până în anul 2015, un nivel de aproximativ 55% din valoarea medie a productivităţii Uniunii Europene. Valoarea proiectului este de peste 1,6 milioane euro iar perioada de implementare este de 18 luni.
„După digitalizarea informaţiilor cetăţenii din cele 15 unităţi administrative ale Aradului cuprinse în proiect vor avea acces on-line la informaţiile ce vizează partea agricolă a unei localităţi: gospodării, terenuri suprafaţă arabilă sau culturi agricole. Accesul la aceste servicii electronice moderne va asigura o transparenţă totală în domeniul administrării teritoriului agricol” a declarat Adrian Ţolea, vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Arad.
Proiectul mai prevede, printre altele, achiziţionarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic în judeţul Arad, respectiv achiziţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software.
Cele 15 unităţi administrative sunt Primăria Oraşului Ineu, Primăria Oraşului Nădlac, Primăria Oraşului Pâncota, Primăria Oraşului Pecica, Primăria Oraşului Sebiş, Primăria Comunei Apateu, Primăria Comunei Cermei, Primăria Comunei Covăsânţ, Primăria Comunei Fântânele, Primăria Comunei Pilu,Primăria Comunei Secusigiu, Primăria Comunei Semlac, Primăria Comunei Şepreuş, Primăria Comunei Şicula şi Primăria Comunei Şiria.