Regionala CFR Timişoara execută lucrări pentru ridicarea restricțiilor de viteză
Compania Naţională de Căi Ferate investeşte 196 milioane de lei în îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie, fiind deschise 60 de şanţiere în întreaga ţară.
Articol editat de Mirabela Afronie, 5 septembrie 2019, 11:12
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în derulare un program de îmbunătăţire a condiţiilor de circulație pe calea ferată. Este vizată întreaga rețea feroviară, la ora actuală 60 de șantiere feroviare fiind operaționale pentru lucrări de ridicare a restricțiilor de viteză.
Activitatea de întreținere și reparații curente la infrastructura feroviară are drept scop îmbunătățirea condițiilor de transport pe calea ferată, prin restabilirea vitezei de circulație și creșterea capacității de exploatare și este finanțată din fonduri bugetare, cu o alocație financiară aferentă anului 2019 în valoare de 196 de milioane de lei și din surse proprii ale companiei, cu o alocație aferentă anului curent în valoare de 162,6 milioane de lei.
În vestul ţării se efectuează lucrări de reparaţii pe 15 tronsoane aflate pe raza Regionalei Timişoara.
– între stațiile Merisor-Crivadia și linia 2 din stația Crivadia (fir II), km 56+050 – 59+000
– între stațiile Timisoara Nord-Timisoara Sud, km 3+350 – 4+700
– între stațiile Timișeni – Jebel, km 19+850-21+000/21+000 – 22+150
– între stațiile Timișoara Nord – Ronat Triaj, km 2+750 – 2+850
– între stațiile Sânandrei -Băi Calacea, km 17+200 – 17+400/19+200 – 19+500
– între stațiile Utvinișul Nou – Sîntana, km 12+500 – 12+600 (fir I și fir II)
– între stațiile Chișineu Criș – Zerind, km 50+100 – 50+500
– linia 2 din stația Slatina Timiș, km 454+300 – 454+700
– linia 1 din stația Jena, km 498+300 – 505+900
– linia 1 din stația Tapia, km 508+400 – 509+500
– linia 2 din stația Lugoj, km 516+600 – 551+151
– linia 3 din stația Voiteni, km 33+650 – 33+700
– linia 3 din stația Caransebeș, km 3+600 – 3+700
– linia 3 din stația Giarmata, km 9+950 – 10+000
Lucrările sunt executate în regie proprie sau cu firme specializate şi nu afectează continuitatea graficului de circulaţie al trenurilor de călători şi de marfă.
Prin lucrările de reparații desfășurate într-un ritm susținut de personalul de specialitate al celor 8 regionale de cale ferată, CFR SA va reuși până la finalul anului să contribuie semnificativ la îmbunătățirea capacităților de exploatare oferite atât operatorilor de transport de călători, dar și transportului feroviar de marfă, a declarat Constantin AXINIA, director general al CFR SA.