Reacreditare pentru Salvamont Caraș Severin
În urma unui proces ce a durat o perioadă destul de îndelungată, Serviciul Public Județean Salvamont Caraș-Severin a primit documentele de acreditare pentru a desfășura activități de prevenire a accidentelor montane și de salvare în munți, de a-și spori capacitatea de intervenție.
Articol editat de Cristina Corocan, 22 august 2022, 19:13
Cornel Galescu, șeful Serviciului Public Județean Salvamont Caraș-Severin a declarat că a fost un dosar destul de complicat de realizat, dar împreună cu ceilalți colegi din compartimentul administrativ au reușit să îl ducă la bun sfârșit.
”Acreditarea unui serviciu Salvamont este în direct în legătură cu capacitatea de intervenție pe care o are o formație pe raza teritorială unde activează. În cazul nostru, pe raza județului Caraș-Severin avem 3 formații cu câte 6 salvatori la fiecare, așa prevede condiția de acreditare. Capacitatea se mai referă nu doar la resursa umană, ci și la resursă tehnică.
În raport cu anii trecuți datorită bugetului pe care l-am primit, aș spune generos în raport cu anii trecuți am reușit să creem dotările atât la echipament, cât și la partea auto.”
Serviciile Salvamont sunt singurele structuri abilitate legislativ să soluționeze accidentele montane cu victime, să preia apelurile de urgență și să intervină la mai multe tipuri de situații de urgență produse în zona montană și în alte zone cu acces dificil. La fel ca alte instituții din sistemul medical și de urgență, serviciile Salvamont se supun unui proces de acreditare periodică prin care se evaluează menținerea unui standard ridicat al serviciilor de salvare.