Ascultă Radio România Reșița Live

Raportul privind educația digitală al europarlamentarului Victor Negrescu a fost aprobat în Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European

Raportul europarlamentarului Victor Negrescu privind elaborarea unei politici europene în materie de educație digitală a fost aprobat astăzi cu o largă majoritate în Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European (26 de voturi pentru și niciun vot împotrivă). Documentul prevede creșterea alocărilor financiare pentru educație în programele europene, în mod special pentru educația digitală și solicită statelor membre să aloce minim 10% din Instrumentul pentru Redresare și Reziliență către educație.

Raportul privind educația digitală al europarlamentarului Victor Negrescu a fost aprobat în Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European
Foto: Plenary session in Strasbourg - Week 3 2015 - Conclusions of the European Council meeting (18 December 2014) European Council and Commission statements

Articol editat de Caruntu Marius, 25 februarie 2021, 19:46

În raport se face referire de asemenea la importantele decalaje existente între statele membre și regiuni privind accesul la educație digitală, menționând problemele întâmpinate de România în a asigura aceste oportunități pentru toți elevii și profesorii.

„Educația digitală nu mai trebuie să fie un privilegiu. Niciun copil, niciun cursant nu trebuie să mai rămână în urmă. Prin raportul nostru definim ceea ce înseamnă cu adevărat educația digitală de calitate, metodele, practicile, dispozitivele, infrastructura și arătăm cum putem ajunge la nivelul dorit, investind suplimentar în educație, începând cu planul pentru redresare și reziliență. Educația digitală nu are nicio legătură cu ce s-a întâmplat în România. Nu înseamnă să dai o tabletă unui copil sau să faci cursurile prin aplicații gratuite de mesagerie. Ce s-a întâmplat timp de un an în România, când circa 1 milion de copii nu au avut acces la educație, nu a mai avut loc nicăieri în Europa într-o asemenea proporție și nu trebuie să se mai întâmple niciodată. Decidenții din România trebuie să înțeleagă că digitalizarea educației nu se poate face fără implicarea profesorilor, elevilor, studenților, părinților, autorităților locale, experților sau societății civile. Din păcate, modul în care se decid alocările din Planul Național de Redresare și Reziliență și cum se definesc proiectele pentru educație riscă să conducă la pierderea acestei oportunități uriașe pentru educație“ , a declarat vicepreședintele Comisiei pentru Educație și Cultură din Parlamentul European, Victor Negrescu.

Câteva din punctele importante menționate în cadrul raportului:

– se solicită alocarea a minim 10% din instrumentul de redresare și reziliență pentru educație și a 20% pentru transformarea digitală;

– se definește educația digitală de calitate și se setează instrumentele pentru aplicarea unor standarde în domeniu;

– se fixează obiectivul accesibilizării pentru toți a educației digitale și combaterea activă a inegalităților și discrepanțelor de orice natură: programe de formare pentru profesori, elevi, studenți și părinți; se definește accesul la educația digitală și infrastructura digitală ca fiind un drept universal; se solicită alocarea de resurse financiare suplimentare; se menționează programele care pot sau au avut succes; se vorbește de nevoia de adaptare a învățământului tehnic, a educației continue sau a învățământului pentru persoane cu dizabilități; se subliniază importanța corelării educației digitale cu grupa de vârstă sau tipul de educație;

– se susține dezvoltarea unor huburi dedicate educației digitale și a unui dialog permanent cu actorii relevanți din educație pentru a deveni co-creatori ai educației;

– se lansează proiectul Universității Online Europene, o platformă ce permite digitalizarea învățământului superior;

– se inițiază un proiect privind educația despre inteligența artificială și robotică, cu scopul de a fi accesibil la nivel european;

– se întărește nevoia creșterii competențelor digitale și media și se atrage atenția asupra nevoii de a preîntâmpina riscurile existente online;

Conform programului Parlamentului European, raportul urmează să fie votat în sesiunea plenară în cursul lunii martie. De la începutul pandemiei, eurodeputatul român a organizat mai multe consultări publice privind digitalizarea educației și s-a implicat activ în sprijinirea accesului la educație, creând un canal educațional video și prima tabletă educațională românească, distribuită gratuit, cu conexiune la internet, la mii de copii din toată țara. Acesta a fost de asemenea autorul amendamentului prin care Parlamentul European solicită statelor membre să aloce minim 10% pentru educație din planurile de redresare și reziliență.

Etichete:
Hunedoara: Fibulă din aur, din patrimoniul cultural, recuperată de poliţişti după un anunţ pe o reţea socială
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 15:15

Hunedoara: Fibulă din aur, din patrimoniul cultural, recuperată de poliţişti după un anunţ pe o reţea socială

O fibulă din aur, despre care se apreciază că face parte din patrimoniul cultural naţional, estimată la o valoare de 30.000 de euro, a fost...

Hunedoara: Fibulă din aur, din patrimoniul cultural, recuperată de poliţişti după un anunţ pe o reţea socială
Două proiecte europene aduc aparatură medicală oncologică la Spitalul Judeţean Arad
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 15:10

Două proiecte europene aduc aparatură medicală oncologică la Spitalul Judeţean Arad

Aparatură medicală oncologică performantă, unică în județul Arad, va fi achiziționată în perioada următoare, prin implementarea a două...

Două proiecte europene aduc aparatură medicală oncologică la Spitalul Judeţean Arad
Burse școlare 2024-2025: elevii care nu au avut peste 10 absențe nemotivate într-o lună primesc primele burse pe 20 noiembrie
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 15:06

Burse școlare 2024-2025: elevii care nu au avut peste 10 absențe nemotivate într-o lună primesc primele burse pe 20 noiembrie

Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie. Elevii care au mai mult de 10...

Burse școlare 2024-2025: elevii care nu au avut peste 10 absențe nemotivate într-o lună primesc primele burse pe 20 noiembrie
Anina: peste 100 de persoane nevoiașe beneficiază de venitul minim de incluziune
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 14:58

Anina: peste 100 de persoane nevoiașe beneficiază de venitul minim de incluziune

În Caraș-Severin peste 2 900 de persoane beneficiază de acest venit minim de incluziune, cele mai multe fiind în Bocșa, Oravița și Moldova...

Anina: peste 100 de persoane nevoiașe beneficiază de venitul minim de incluziune
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 12:00

Arsenal – fabrica de armament din Reșița, productivă din nou

Activitatea Arsenal Reşiţa a intrat în linie dreaptă cu producţia de profil. Prefectul de Caraş-Severin, Ioan Dragomir dă asigurări că...

Arsenal – fabrica de armament din Reșița, productivă din nou
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 09:21

Peste 50 de percheziţii au fost efectuate în judeţul Arad pentru fapte de cirminalitate organizată

Peste 50 de percheziţii au fost efectuate în judeţul Arad pentru fapte de cirminalitate organizată. Marţi, 12 noiembrie, în judeţul Arad, au...

Peste 50 de percheziţii au fost efectuate în judeţul Arad pentru fapte de cirminalitate organizată
Actualitate luni, 11 noiembrie 2024, 18:58

Prima recepţie în proiectul de reintroducere a tramvaiului

Municipalitatea reşiţeană a solicitat recepţia pentru primul tronson din proiectul de refacere a infrastructurii de transport urban. În acest...

Prima recepţie în proiectul de reintroducere a tramvaiului
Actualitate luni, 11 noiembrie 2024, 18:48

„Viitorul sunt ei”, campanie pentru mamele minore din Timiș

În județul Timiș, sistemul de asistență socială și protecție a copilului se află într-un permanent proces de transformare, printre...

„Viitorul sunt ei”, campanie pentru mamele minore din Timiș