Protecţia Consumatorilor urmăreşte măsurile de prevenţie din unităţile de comercializare
În contextul extinderii măsurilor luate pentru prevenirea răspândirii noului Coronavirus, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a început o amplă campanie de verificare a modului în care sunt aplicate acestea în unitățile de comercializare ale marilor retaileri, pieţe agroalimentare şi magazine de cartier.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 26 martie 2020, 12:34
Controalele au relevat faptul că, cel puțin până acum, magazinele au aplicat măsuri diverse menite să prevină răspândirea virusului și să protejeze sănătatea consumatorului, în timpul actului comercial.
În marile magazine de tip cash & carry, cărucioarele de cumpărături sunt igienizate si dezinfectate de mai multe ori pe zi, sunt puse la dispoziția clienților materiale pentru dezinfectarea mâinilor înainte de intrarea în magazine, au fost montate panouri din plexiglas transparente pentru a proteja angajații de la casele de marcat, care intră frecvent în contact cu clienții și au risc de apropiere sub limita specificată de autorități, au fost plasate informări privind metodele de prevenire a contaminării la intrarea în magazine, au fost aplicate marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecție individuală, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea persoanelor una de alta sub limita recomandată de autorități.
Angajații au fost dotați cu măști, mănuși, viziere sau ochelari de protecție, iar zonele de lucru au fost dotate cu distribuitoare de materiale de dezinfecție. De-asemenea a fost intensificată activitatea de curățenie, în cadrul magazinelor: cel puțin o dată pe oră sunt dezinfectate toate suprafețele des utilizate de clienți și angajați, precum și obiectele de uz comun.
Consumatorilor li se recomandă utilizarea cât mai frecventă a cardurilor bancare, pentru a face plata cumpărăturilor.
ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga țară, și îi asigură pe cetățeni că supraveghează atent piața, în mod deosebit în această perioadă, și urmărește permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenții economici la recomandările autorităților, pentru protejarea sănătății și a vieții consumatorilor.