Proiecte ERASMUS+ la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „ Primăvara” din Reșița
Centrul Școlar de Educație Incluzivă „ Primăvara” din Reșița, se află printre instituțiile care au obținut Acreditarea ERASMUS+ în anul 2022, instrument care confirmă faptul că, timp de 4 ani, organizația poate accede în cadrul programului Erasmus+ 2021-2027 la activități de mobilitate de înaltă calitate și este capabilă să implementeze un plan de dezvoltare strategică pe termen mediu sau lung.
Articol editat de Casandra Silitra, 1 iulie 2024, 14:14
Prin Acreditarea ERASMUS+ 2022 unitatea de învăţământ urmărește atingerea obiectivelor strategice legate de:
– Metode și strategii didactice inovative promovate în spațiul european;
– Competențe digitale pentru progres școlar;
– Învățarea nonformală pentru incluziune.
Până în prezent s-au desfășurat două mobilități ale cadrelor didactice în cadrul acestui proiect.
27 noiembrie- 2 decembrie 2023– Finlanda -Helsinki –„Inclusion starts with I- learning to live together” – cu participarea a 5 cadre didactice din C.Ș.E.I. „ Primăvara” Reșița. Acestea, alături de participanți din Grecia au învățat activ despre teme precum: competențe EU -competențe cheie și aptitudini necesare în secolul 21, metode pentru a crește motivația pentru învățare a elevilor sau pentru a preveni abandonul școlar, modele de educație incluzivă.
Experiențele de învățare, rezultatele înregistrate precum și fotografii din timpul mobilității au fost diseminate în cadrul unor întâlniri informale sau nonformale a cadrelor didactice din Centrul „Primăvara”, precum și colectivelor de cadre didactice din instituțiile partenere din Municipiul Reșița de la Grădinițele: „ Palatul Fermecat”, „ Semenicul” și „ Dumbrava Minunată”.
10- 14 iunie 2024- Spania- Malaga- „Time to act – Nonformal Education throught In & Outdoor Methods to empower Students Active Participation”- cu participarea a 9 cadre didactice din C.Ș.E. I. „ Primăvara” alături de profesori din Italia și Croația, care împreună au abordat tematici legate de modalități eficiente de comunicare, tehnici de ascultare activă și oferire de feed-back, strategii de incluziune în școli prin metode creative nonformale, cum ar fi metoda Starburst sau Storytelling.
„Participarea activă a colegilor noștri la mobilitățile desfășurate în Helsinki și Malaga duc la îmbogățirea experienței profesionale în domeniul educației nonformale, precum și la utilizarea de metode și strategii inovative. Prin activitățile de diseminare eficiente, transferul de cunoștințe duce la creșterea calității procesului educațional recuperator pentru întreg corpul profesoral, aducând o abordare modernă cu privire la bunele practici promovate în spațiul european, din perspectiva incluziunii școlare și sociale ale elevilor cu dizabilități,” transmit reprezentanţii Centrului Primăvara din Reşiţa.