Probleme la execuţia autostrăzii Lugoj – Deva: Se lucrează peste tot, dar nu cum ar trebui
Articol editat de Mirabela Afronie, 13 mai 2016, 15:53
”Așa cum am promis că vom monitoriza toate proiectele importante ale Companiei, am fost pe șantierele de la Lugoj – Deva și am discutat la fiecare lot în parte cu reprezentanții noștri în teren, cu antreprenorii și cu toți cei implicați în realizarea acestor proiecte. Din câte știm cu toții, la lotul 2, responsabili fiind cei de la SC Salini Impregilo Spa, avem probleme. Cu toate aceste probleme, create și apărute în timp, le-am solicitat, sper pentru ultima oară, să se alinieze normalitații unui ritm de lucru necesar pentru realizarea obiectivului. Suntem într-un contract cu această firmă și le-am solicitat ca în 2 săptămâni să-și recabilibreze activitatea pe șantier. Pe lotul 3 am constatat că lucrurile s-au îmbunătățit. Este ca un maraton. Se lucrează peste tot, poate nu chiar la nivelul la care ar trebui, dar e mult mai bine decât înainte.
Pentru lotul 4, din cele 4 secțiuni, două sunt executate în mare parte și două sunt oprite, sistate, ne zbatem să le obținem autorizațiile până în luna iulie’, a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNADNR SA.
Reamintim că:
- Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva,: km 27+620 – km 56+220, Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Salini Impregilo S.P.A. și S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe Actiuni, iar stadiul fiziceste de 38,59%.
- Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva: km 56+220 – km 77+361, Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A., stadiul fizic este de 43,08.
- Lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva, km 77+361 – km 99+500, Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L., stadiul fizic fiind de 44,70%.
Aflat într-o vizită de lucru pe șantiere, directorul general al CNADNR SA, Cătălin Homor a parcurs și sectorul afectat al lotului 3 din autostrada Orăștie – Sibiu. Reamintim că la începutul lunii aprilie a fost demarată o procedură pentru achiziția unei expertize tehnice pentru întreg lotul.
De asemenea, în aceeași perioadă a fost constituit și grupul de lucru, în vederea refacerii lotului III din Orăstie -Sibiu. Această lucrare va fi executată în regie proprie.
„Pentru proiectul Orăștie – Sibiu, am dat drumul la șantierul în regie proprie, dar timpul nefavorabil ne-a ținut puțin pe loc. Sunt începute deja lucrările de pregătire ale șantierului și din momentul în care proiectul va fi aprobat în Comisia Tehnico-Economică, el va intra la capacitate maximă în procesul de reconstrucție. Pot să confirm că vizitele pe șantiere vor fi din ce în ce mai dese și nu numai atât, dar mă și aștept ca și cei responsabili de la fața locului să-si asume termenele de contract și dozarea ritmului de lucru pentru predarea la timp a proiectului.
Odată cu reorganizarea companiei și implementarea noii organigrame cred că nu mai este nimic care să ne mai stea în cale sau să avem motive de a găsi scuze pentru întârzieri. Ritmul și monitorizarea proiectelor vor fi principalele direcții pentru perioada următoare.”, a declarat Cătălin Homor, director general al CNADNR SA. (Mirabela Afronie)
FOTO: Ministerul Transporturilor