Probleme frecvente semnalate de pensionarii cărășeni
Majoritatea pensionarilor care se adresează în această perioadă Casei Județene de Pensii Caraș-Severin o fac pentru a obține informații legate de drepturile cuvenite, dar mai ales din cauza întârzierii în eliberarea deciziilor sau pentru a aduce completări la dosarele deja depuse.

Articol editat de Cristina Corocan, 22 aprilie 2025, 13:43 / actualizat: 22 aprilie 2025, 16:49
Potrivit directorului Dorin Brăilă, cele mai frecvente reclamații vizează întârzierea primirii deciziilor de pensionare:
„Majoritatea problemelor sunt că nu primesc în termen deciziile de pensii, dar în momentul de față, față de anul trecut, ne încadrăm în maximul aproape numai 45 de zile în majoritatea cererilor depuse pentru noi în scris”.
Peste 3.000 de cereri de recalculare, în așteptare
Un alt motiv major pentru care pensionarii ajung la ghișeele instituției este legat de așa-numita „mică recalculare” – termen popular pentru procesul de actualizare a pensiei cu sporuri sau venituri care nu au fost luate în calcul anterior.
„Mica recalculare, așa cum o numesc cetățenii, înseamnă aducerea unor noi date care nu au fost incluse la calculul pensiei inițiale. Peste 3.000 – 4.000 de cărășeni au depus cereri în acest sens, însă deocamdată programul informatic care permite această recalculare nu este funcțional”, a precizat Dorin Brăilă.
Programul informatic de recalculare, încă în așteptare
Recalculările prevăzute de noua Lege 360/2023 nu pot fi aplicate în lipsa unui sistem informatic care să permită verificarea și operarea modificărilor.
Programul cu publicul – fără modificări
Pentru cei care au întrebări sau trebuie să depună documente, programul Casei de Pensii rămâne neschimbat:
Luni – Joi: 08:30 – 14:00 (depunere documente)
Luni – Joi: până la 16:30 (informații generale)
Vineri: 08:30 – 12:00 (documente), până la 14:00 (informații)
Pentru informații actualizate, cei interesați pot accesa site-ul instituției: cjpcaras.ro.