Prezenţa pe covorul roşu a starurilor la galele cinematografice, o afacere profitabilă
La fel de deschisă s-a arătat şi Jessica Paster, stilista actriţelor Emily Blunt şi Leslie Mann, care a dezvăluit că vedetele pot încasa 250.000 de dolari pentru a purta o rochie la o gală de premiere, în timp ce designerii lor câştigă 50.000 de dolari pentru a mijloci între mărcile de lux şi clientele lor.
Articol editat de Mirabela Afronie, 27 august 2015, 13:59
Vedetele (şi stiliştii lor) pot încasa sume cu până la şase cifre pentru a purta o anumită ţinută pe covorul roşu. Este o afacere profitabilă ce rezultă din prezenţa pe covorul roşu a starurilor la galele cinematografice, relatează online ziarul El Pais.
Brandon Maxwell, stilistul lui Lady Gaga (alături de care s-a fotografiat pe coperta revistei Hollywood Reporter pentru a-şi demonstra influenţa), nu şovăie să dea amănunte asupra felului în care funcţionează această afacere de milioane de dolari.
La fel de deschisă s-a arătat şi Jessica Paster, stilista actriţelor Emily Blunt şi Leslie Mann, care a dezvăluit că vedetele pot încasa 250.000 de dolari pentru a purta o rochie la o gală de premiere, în timp ce designerii lor câştigă 50.000 de dolari pentru a mijloci între mărcile de lux şi clientele lor.
Paster şi Maxwell au făcut aceste declaraţii alături de alţi stilişti de renume, precum Erin Walsh (care le îmbracă pe Kerry Washington, Maggie Gyllenhaal, sau Sarah Jessica Parker) la o dezbatere organizată la New York. O masă rotundă la care au fost dezvăluite câteva din secretele şi anecdotele din culise, precum probleme cu care s-au confruntat actriţele înainte de a păşi pe covorul roşu (vezi fermoarul unei rochii Dior care i-a dat bătăi de cap actriţei Penélope Cruz la gala Oscarurilor din 2007).
Partea cea mai importantă a discuţiei au fost însă cea legată de cifrele care se învârt în această industrie de lux la ceremonii cu ecouri mondiale, precum gala premiilor Oscar sau Globurile de Aur. Deşi Maxwell şi Paster au asigurat că nu li s-au oferit niciodată bani pentru ca vedetele să poarte o rochie de la o anumită casă de modă, stilista lui Blunt a admis că au loc negocieri financiare.
Paster a recunoscut că a primit între 30.000 şi 50.000 de dolari ca mediatoare şi că actriţa a încasat între 100.000 şi 250.000 de dolari. Stilista a precizat că nu este vorba de contracte semnate, astfel încâţ dacă actriţei nu-i place modelul aleş poate opta în final pentru altă rochie.
Punctul culminant al legăturii unei actriţe cu industria luxului este atunci când reuşeşte ca imaginea ei să fie folosită într-o campanie. O strategie foarte extinsă (a se vedea campaniile de promovare a parfumurilor de Sărbători) şi care aduce venituri suplimentare vedetelor.
Ca de exemplu Jennifer Lawrence şi Marion Cotillard pentru firma Dior, a căror imagine îşi atinge întotdeauna ţinta şi care păşesc pe covorul roşu îmbrăcate întotdeauna într-o ţinută de firmă. Sau mai nou venita Alicia Vikander, care, după ce a jucat în câteva filme în 2015, a reuşit să devină imaginea oficială a casei Louis Vuitton (şi care s-a afişat deja cu unul din modelele firmei la gala amfAR de la Cannes).
Cheia pentru obţinerea acestor venituri suplimentare este ca actriţa să se alieze cu un stilist de renume şi să atragă suficient atenţia la evenimente publice pentru ca o firmă de lux să mizeze pe ea şi să-i ofere un contract.
AGERPRES
foto: www.perfecte.ro