Platforma SIUI din nou la pământ. Se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopții, conform CNAS!
Sistemul informatic al asigurărilor de sănătate a căzut din nou, iar problema persistă de câteva zile, ne-a declarat vicepreşedintele Colegiului Medicilor din Caraş-Severin, Daniel Popovici. Cardurile pacienţilor sunt astfel, blocate din nou. Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se eliberează în regim off-line, se arată într-un anunţ postat pe pagina de internet a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.
Articol editat de Daiana Rosca, 12 martie 2020, 13:32
Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopții. Până la remedierea totală a platformei informatice, furnizorii aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale. În situația actuală, pentru utilizarea sistemului offline, furnizorii trebuie să deconecteze conexiunea la Internet a calculatorului utilizat.
Pe perioada de nefuncționalitate a PIAS, pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile prevederile art. 207 – 210 din HG nr. 140/2018 și ale art. 39 – 42 din HG nr. 155/2017. În acest sens, pentru întreaga perioadă în care funcționarea PIAS este întreruptă, președintele CNAS va emite un ordin care va cuprinde procedura de transmitere în platforma informatică a serviciilor acordate off-line şi procedura de validare a acestora.
„Prin această măsură vom asigura decontarea tuturor serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale înregistrate offline care au fost acordate cu respectarea reglementărilor în vigoare. Pacienții vor beneficia de serviciile necesare, care vor fi acordate de furnizori în baza prevederilor legale prevăzute pentru astfel de situații”, a declarat Adela Cojan, președintele CNAS.