Peștera – sală de clasă
Proiectul implementat de Agenția pentru Protecția Mediului Timiș, are o valoare de peste 800.000 de euro și este finanțat prin programul LIFE + Natura.
Grupul „Prietenii peșterilor’’ s-a constituit în anul 2015, acțiunea angrenând un numar de 239 de elevi și 30 de profesori din 11 școlile cărășene. Tradiția a continuat și în anii 2016-2017, în peștera Ponorul Uscată din Munții Aninei, cu elevi din Anina, Bozovici, Cărbunari, Ciclova Română, Ilidia, Lăpușnicu Mare, Moceriș, Oravița, Potoc și Sasca Montană.
Inspectoratul Județean Școlar Caraș-Severin și Administrația Parcului Național Cheile Nerei Beușnița, au reușit astfel responsabilizarea noii genereații față de natură, precum și conștientizarea elevilor privind modul de formare al habitatului și vulnerabilitățile acestuia.
Articol editat de Radio Resita, 23 octombrie 2018, 11:49 / actualizat: 23 octombrie 2018, 12:53
Peste 100 de elevi, împreună cu dascălii lor, vor lua parte la o activitate didactică deosebită, privind conservarea și protecțiea liliecilor. Scopul proiectului este acela de a reconstrui și depolua habitatul liliecilor, prin colectarea deșeurilor, conservarea zonelor de hibernare, naștere și hrănire a populațiilor celor 14 specii de lilieci. Fiind un mediu subteran, vizitatorii vor fi instruiți, de specialiști cu privire la regulile de vizitare, vor primi echipament de protecție și lanterne.
Proiectul implementat de Agenția pentru Protecția Mediului Timiș, are o valoare de peste 800.000 de euro și este finanțat prin programul LIFE + Natura.
Grupul „Prietenii peșterilor’’ s-a constituit în anul 2015, acțiunea angrenând un numar de 239 de elevi și 30 de profesori din 11 școlile cărășene. Tradiția a continuat și în anii 2016-2017, în peștera Ponorul Uscată din Munții Aninei, cu elevi din Anina, Bozovici, Cărbunari, Ciclova Română, Ilidia, Lăpușnicu Mare, Moceriș, Oravița, Potoc și Sasca Montană.
Inspectoratul Județean Școlar Caraș-Severin și Administrația Parcului Național Cheile Nerei Beușnița, au reușit astfel responsabilizarea noii genereații față de natură, precum și conștientizarea elevilor privind modul de formare al habitatului și vulnerabilitățile acestuia.
Răzvan Todor