Peste 150 de elevi au revenit din străinătate şi s-au înscris în şcolile din Caraş-Severin
În fiecare an, mii de elevi se intorc din strãinãtate în şcolile din România.
Articol editat de Casandra Silitra, 23 septembrie 2021, 13:41
„Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin a înregistrat, din septembrie 2020 până acum, 157 de cereri pentru echivalarea studiilor din partea unor elevi care au venit din străinătate și care au dorit să continue studiile în România. Ultimii 25 au sosit în timpul vacanței de vară din acest an, în lunile iulie și august. Majoritatea vin din țări din Europa: Germania, Italia, Spania, Portugalia, Austria, Suedia, Franța, Belgia, Danemarca, Republica Moldova, Cehia, Marea Britanie, dar și din Statele Unite ale Americii,” ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Caraş-Severin, Ion Chiosa.
Pentru ca elevii intorşi din străinatate sa fie acceptati în unităţile de învăţămant, părintii trebuie să urmeze caţiva paşi:
· Elevii care, indiferent de cetăţenie sau statut, au urmat cursurile într-o unitate de învăţământ din altă ţară pot dobândi calitatea de elev în România numai după recunoaşterea sau echivalarea de către inspectoratele şcolare judeţene, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, respectiv de către minister a studiilor urmate în străinătate şi, după caz, după susţinerea examenelor de diferenţă stabilite în cadrul procedurii de echivalare.
· Părinții elevilor care au efectuat perioade de studii în străinătate vor solicita înscrierea acestora la o ca audienţi până la finalizarea procedurii de echivalare, indiferent de momentul în care părinţii sau reprezentanţii legali ai acestora solicită şcolarizarea
· Indiferent de cetăţenie sau statut, alegerea nivelului clasei în care va fi înscris elevul ca audient se face, prin decizie, de către directorul unităţii de învăţământ, în baza hotărârii consiliului de administraţie luate în baza analizării raportului întocmit de o comisie formată din cadre didactice care predau la nivelul de studiu pentru care se solicită înscrierea, stabilită la nivelul unităţii de învăţământ, din care fac parte şi directorul/directorul adjunct şi consilierul şcolar.
· Dosarul de echivalare va fi depus de către părinţii sau reprezentanţii legali ai elevului la unitatea de învăţământ la care este înscris elevul ca audient. Unitatea de învăţământ va transmite dosarul către inspectoratul şcolar, în termen de cel mult 5 zile de la înscrierea elevului ca audient. Comisia județeană de echivalare de la nivelul inspectoratului școlar va emite documentul de echivalare în termen de 30 de zile de la primirea dosarului complet.
· Pentru recunoasterea și echivalarea diplomelor de bacalaureat și a certificatelor/diplomelor de finalizare a școlii profesionale și a școlii postliceale, dosarul va fi transmis către compartimentul de specialitate din minister. Ministerul Educaţiei va emite documentul de echivalare în termen de 30 de zile de la primirea dosarului complet.