Persoanele cu deficiențe de auz și/sau vorbire au în continuare la dispoziție serviciul SMS 113
De 9 ani acest serviciu este disponibil în România fiind folosit de către mii de persoane
Articol editat de Cristina Corocan, 30 septembrie 2024, 16:26
Accesul persoanelor cu deficiențe de auz sau vorbire după caz la servicii de urgență este facilitat de către Asociația Surzilor din România prin colaborarea cu Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Serviciul SMS 113 este soluția implementată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficiențe de auz și/sau vorbire sau cu afecțiuni auditive și/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical care au nevoie de ajutorul agențiilor de intervenție: Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie și Salvamont.
De 9 ani acest serviciu este disponibil în România fiind folosit de către mii de persoane, după cum spune Bogdan Anicescu, directorul Asociației Naționale a Surzilor din România:
” În alt context, pentru ceea ce presupune accesul persoanelor cu deficiențe de auz sau vorbire, după caz, la servicii de urgență, într-adevăr, Asociația Surzilor din România a colaborat încă de la început cu Serviciul pentru Telecomunicații Speciale în vederea implementării acestuia în vederea contactării serviciilor de urgență în contextul în care persoanele respective nu pot auzi sau nu pot vorbi la telefon. Practic există această posibilitate pe care o au toate persoanele cu deficiențe de auz din România, să trimită mesaje text la numărul de telefon 113 pentru a comunica astfel în scris cu operatorii și pentru a putea să primească ajutor imediat în funcție de nevoile pe care le au. Condiția este ca fiecare persoană să se înregistreze la acest serviciu cu numărul de telefon propriu, deci nu poate fi folosit de orice persoană din România. În orice situație este nevoie ca persoana surdă să fie înregistrată și să folosească acel număr de telefon înregistrat atunci când trimite aceste mesaje. Dincolo de celelalte obiective pe care le avem ne dorim să ajungem și la un sistem care în viitor să permită apeluri video în limba semnelor. Pentru situații de urgență acesta este un pas important pentru că permite accesul la aceste servicii și pentru persoanele care, atenție, nu doar că nu aud, dar poate au și alte tulburări de vorbire tulburări de voce.
Acest serviciu este în vigoare de 9 ani de zile și sunt câteva mii de persoane care sunt înregistrate la acest serviciu. Eu personal cunosc situații în care persoanele surde au apelat la servicii de urgență prin intermediul 113 trei și s-au descurcat, dar repet este un proces care trebuie continuat pentru că sunt și situațiile persoanelor surde care nu reușesc să se exprime atât de bine în scris și atunci limba semnelor române trebuie să primeze. Este o necesitate pentru toate persoanele din România să poată să apeleze independent la serviciile de urgență.”
sursa foto: sts.ro