Pericolul pândeşte în Clisură
Articol editat de Sebastian Dragomir, 2 iunie 2015, 12:00
Administratorii drumurilor și polițiștii rutieri insistă ca participanții la trafic să respecte indicatoarele care anunță anumite restricții de circulație. Sunt, însă și situații când aceste indicatoare sunt ignorate pentru că ele nu sunt tocmai conforme cu realitatea.
Circulația rutiera pe DN 57 care străbate Clisura Dunării a fost închisă în urmă cu o lună din cauza căderilor de stânci și grohotiș pe partea carosabilă. Incidentul a apărut în zona localității Cozla, aproape de graniţa dintre judeţele Mehedinți şi Caraş-Severin. Din munte s-au desprins atunci stânci cu o greutate de zeci de tone. Deşi drumul este închis, autoturismele pot circula în zonă, însă şoferii riscă foarte mult, spune inginerul Olimpiu Ghilezan de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. „Există pericol foarte mare. Sus pe deal este o crevasă şi oricând roca se poate desprinde. Teoretic, poţi să treci pe lângă bolovanii care blochează o bandă de circulaţie, dar este foarte periculos dealul respectiv. Noi, (DRDP Timişoara) am investit pe DN 57, tocmai pentru că vine sezonul estival şi foarte mulţi pescari sau turişti frecventează zona. Practic, de la Moldova Nouă până la Orşova se circulă doar pe mixtură asfaltică. Dar, a venit necazul de la Cozla”, a declarat rezrezentantul Serviciului Drumuri.
Indicatoare rutiere care anunţă blocajul de la Cozla sunt amplasate la ieşirea din Orşova, la Eşelniţa, dar şi la Pojejena sau Moldova Nouă. Cu toate acestea, traseul este circulat, în special de pescari, dar şi de cei care vor să se bucure de frumuseţile Clisurii sau care vor să ajungă la Cazanele Dunării şi la Mânăstirea Mraconia. Investitorii din zonă îi sfătuiesc pe turişti să utilizeze ruta de pe Clisură.
Înţelegem că drumul este închis şi nu prea. Totuşi, cei care nu vor să rişte pot folosi ruta ocolitoare Orşova – Iablanita – Oraviţa – Moldova Noua. Dar în această situaţie, Clisura Dunării rămâne doar o amintire.
(Sebastian Dragomir)