Ascultă Radio România Reșița Live

[UPDATE] Şeful depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22 de mecanici, ridicați de DIICOT

Numărul mare de persoane reţinute a făcut ca arestul de la Poliţia Timiş să devină neîncăpător, aşa că procurorii au decis ca o parte din cei care vor sta pentru 24 de ore după gratii să fie transferaţi la Arad. Sub escorta jandarmilor şi a poliţiştilor de frontieră, 11 dintre cei reţinuţi au fost duşi în judeţul vecin.

Joi, 14 aprilie ora 19.00:
[UPDATE] Şeful de depou deşi avea obligaţia să verifice zilnic înscrisurile existente în registrele de activitate, pentru a facilita activitatea infracţională, în mod voit nu şi-a îndeplinit aceste atribuţii, conform DIICOT. „De asemenea, o altă suspectă, adjunct al şefului de depou, responsabilă de exploatarea şi întreţinerea locomotivelor, viza foile de parcurs întocmite în fals de către mecanicii de locomotivă, în care erau menţionate cantităţile de motorină livrate şi consumate, fără să ia măsuri de eficientizare a consumului şi de reducere a pierderilor. Totodată, suspecta avea un rol determinant în planificarea în ture a mecanicilor implicaţi în activitatea infracţională. În raport de această fază a activităţii infracţionale, un rol marcant în interiorul grupului infracţional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină”, susţin achetatorii, conform pressalert. Liderul de sindicat Ioan Boloş este acuzat că „a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină. Totodată, în schimbul sprijinirii activităţii infracţionale, suspectul primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicaţ sume cuprinse între 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. În funcţie de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul şefului de tură şi a revizorului, a coordonat şi planificat programul mecanicilor de locomotive, în vederea săvârşiri sustragerilor.Prin natura funcţiei, suspectul lăsa să se înţeleagă atât mecanicilor de locomotive cât şi membrilor din conducerea depoului că are influenţă asupra unor funcţionari publici din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători Bucureşti”.
(Ada Botezan)
Joi, 14 aprilie ora 8.00:

Percheziţii la Regionala CFR Timişoara: S-a furat motorină în valoare de peste un milion de euro

Operaţiune fără precedent în această dimineaţă. DIICOT-ul, Direcţia Transporturi din IGPR, DGA-ul, Poliţia de Frontieră şi trupele speciale ale Poliţiei Timiş, Jandarmeria au descins, în paralel, la depoul de locomotive din Timişoara, dar şi la alte 43 de adrese, între care locuința agentului Nanu Ilarie, acesta fiind suspectat de faptul că asigura protecție grupării de hoți de motorină.
Potrivit pressalert.ro, este vizată o grupare suspectată că de ani de zile fură combustibil. Printre suspecţi se află directorul Cristian Jigaria, liderul de sindicat Ioan Boloş şi 22 de mecanici de locomotivă, angajaţi de la laboratorul de constatări fizico-chimice, dar şi un agent de la Poliţia Transporturi Feroviare.
Au fost efectuate percheziţii şi la sediul unei firme din apropierea depoului, pe unde era „exportată” o parte motorina furată. Ancheta a scos la iveală faptul că gruparea era extrem de bine organizată şi că, practic, de ani de zile se fura instituţional. Când locomotivele veneau să alimenteze acestea erau încărcate cu o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută pe documentele justificative. Ulterior, toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele umflate. Pentru a se asigura că raportările către Bucureşti sunt corecte, cei din depou beneficiau şi de spijinul celor de la laboratorul de constatări fizico – chimice care dădeau raportări fictive legate de rapoartele de analiză. Surplusul de motorină, care era extrem de bine contabilizat, era scos din depou de mecanicii de locomotivă direct cu bidoanele. O altă variantă era alimentarea maşinilor de la o pompă clandestină, aflată pe strada Dunărea, la câteva sute de metri de depou, aceasta fiind legată printr-o conductă direct la rezervoarele CFR. Instalaţia ilegală a fost descoperită în timpul percheziţiilor din această dimineaţă. De asemenea, au fost găsite mai multe bidoane folosite pentru transportul combustibilului. Prejudiciul estimat până acum este de peste un milion de euro.

În timpul perchezițiilor, în biroul gestionarului șef Gheorghe Borza, anchetatorii au găsit, conform primelor estimări, aproximativ 100.000 de lei cash și zeci de mii de euro.

(Mirabela Afronie)

[UPDATE] Şeful depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22 de mecanici, ridicați de DIICOT

Articol editat de Mirabela Afronie, 14 aprilie 2016, 21:01

Joi, 14 aprilie ora 20.00:

Ancheta continuă, fiind emise 15 ordonanţe de reţinere pentru 24 de ore.

Numărul mare de persoane reţinute a făcut ca arestul de la Poliţia Timiş să devină neîncăpător, aşa că procurorii au decis ca o parte din cei care vor sta pentru 24 de ore după gratii să fie transferaţi la Arad. Sub escorta jandarmilor şi a poliţiştilor de frontieră, 11 dintre cei reţinuţi au fost duşi în judeţul vecin.

Joi, 14 aprilie ora 19.00:
[UPDATE] Şeful de depou deşi avea obligaţia să verifice zilnic înscrisurile existente în registrele de activitate, pentru a facilita activitatea infracţională, în mod voit nu şi-a îndeplinit aceste atribuţii, conform DIICOT. „De asemenea, o altă suspectă, adjunct al şefului de depou, responsabilă de exploatarea şi întreţinerea locomotivelor, viza foile de parcurs întocmite în fals de către mecanicii de locomotivă, în care erau menţionate cantităţile de motorină livrate şi consumate, fără să ia măsuri de eficientizare a consumului şi de reducere a pierderilor. Totodată, suspecta avea un rol determinant în planificarea în ture a mecanicilor implicaţi în activitatea infracţională. În raport de această fază a activităţii infracţionale, un rol marcant în interiorul grupului infracţional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină”, susţin achetatorii, conform pressalert. Liderul de sindicat Ioan Boloş este acuzat că „a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină. Totodată, în schimbul sprijinirii activităţii infracţionale, suspectul primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicaţ sume cuprinse între 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. În funcţie de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul şefului de tură şi a revizorului, a coordonat şi planificat programul mecanicilor de locomotive, în vederea săvârşiri sustragerilor.Prin natura funcţiei, suspectul lăsa să se înţeleagă atât mecanicilor de locomotive cât şi membrilor din conducerea depoului că are influenţă asupra unor funcţionari publici din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători Bucureşti”.
(Ada Botezan)
Joi, 14 aprilie ora 8.00:

Percheziţii la Regionala CFR Timişoara: S-a furat motorină în valoare de peste un milion de euro

Operaţiune fără precedent în această dimineaţă. DIICOT-ul, Direcţia Transporturi din IGPR, DGA-ul, Poliţia de Frontieră şi trupele speciale ale Poliţiei Timiş, Jandarmeria au descins, în paralel, la depoul de locomotive din Timişoara, dar şi la alte 43 de adrese, între care locuința agentului Nanu Ilarie, acesta fiind suspectat de faptul că asigura protecție grupării de hoți de motorină.
Potrivit pressalert.ro, este vizată o grupare suspectată că de ani de zile fură combustibil. Printre suspecţi se află directorul Cristian Jigaria, liderul de sindicat Ioan Boloş şi 22 de mecanici de locomotivă, angajaţi de la laboratorul de constatări fizico-chimice, dar şi un agent de la Poliţia Transporturi Feroviare.
Au fost efectuate percheziţii şi la sediul unei firme din apropierea depoului, pe unde era „exportată” o parte motorina furată. Ancheta a scos la iveală faptul că gruparea era extrem de bine organizată şi că, practic, de ani de zile se fura instituţional. Când locomotivele veneau să alimenteze acestea erau încărcate cu o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută pe documentele justificative. Ulterior, toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele umflate. Pentru a se asigura că raportările către Bucureşti sunt corecte, cei din depou beneficiau şi de spijinul celor de la laboratorul de constatări fizico – chimice care dădeau raportări fictive legate de rapoartele de analiză. Surplusul de motorină, care era extrem de bine contabilizat, era scos din depou de mecanicii de locomotivă direct cu bidoanele. O altă variantă era alimentarea maşinilor de la o pompă clandestină, aflată pe strada Dunărea, la câteva sute de metri de depou, aceasta fiind legată printr-o conductă direct la rezervoarele CFR. Instalaţia ilegală a fost descoperită în timpul percheziţiilor din această dimineaţă. De asemenea, au fost găsite mai multe bidoane folosite pentru transportul combustibilului. Prejudiciul estimat până acum este de peste un milion de euro.

În timpul perchezițiilor, în biroul gestionarului șef Gheorghe Borza, anchetatorii au găsit, conform primelor estimări, aproximativ 100.000 de lei cash și zeci de mii de euro.

(Mirabela Afronie)

Sursa: pressalert.ro

Reşiţa: La cantităţi mari de lemn de foc, Ocolul silvic asigură transportul la domiciliul clientului
Actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024, 16:12

Reşiţa: La cantităţi mari de lemn de foc, Ocolul silvic asigură transportul la domiciliul clientului

Pentru persoanele de pe raza municipiului Reşiţa care achiziţionează o cantitate mai mare de 12 metri cubi de lemn de foc din depozitele Ocolului...

Reşiţa: La cantităţi mari de lemn de foc, Ocolul silvic asigură transportul la domiciliul clientului
Cărășenii, dar și locuitorii din județele vecine pot cumpăra lemn de foc de la Reșița
Actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024, 14:16

Cărășenii, dar și locuitorii din județele vecine pot cumpăra lemn de foc de la Reșița

Lemnul de foc din depozitele din Reşiţa poate fi cumpărat din nou şi de doritorii din judeţele limitrofe. Directorul Ocolului silvic din...

Cărășenii, dar și locuitorii din județele vecine pot cumpăra lemn de foc de la Reșița
Burse școlare 2024-2025: elevii care nu au avut peste 10 absențe nemotivate într-o lună primesc primele burse pe 20 noiembrie
Actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024, 13:06

Burse școlare 2024-2025: elevii care nu au avut peste 10 absențe nemotivate într-o lună primesc primele burse pe 20 noiembrie

Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie. Elevii care au mai mult de 10...

Burse școlare 2024-2025: elevii care nu au avut peste 10 absențe nemotivate într-o lună primesc primele burse pe 20 noiembrie
Reșița: depozite pline, cerere scăzută pentru lemnele de foc
Actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024, 10:54

Reșița: depozite pline, cerere scăzută pentru lemnele de foc

Pentru perioada sezonului rece 2024-2025 cantitatea lemnului de foc din depozite este suficientă, dar cererea este tot mai scăzută. O cantitate de...

Reșița: depozite pline, cerere scăzută pentru lemnele de foc
Actualitate miercuri, 13 noiembrie 2024, 10:53

Tramvaiul lui Moș Crăciun la Arad

Aradul se pregătește de sărbători, iar una dintre atracțiile principale ale acestui an este tramvaiul lui Moș Crăciun. Începând cu 16...

Tramvaiul lui Moș Crăciun la Arad
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 18:22

DN 6 rămâne în top

În județul Caraș-Severin s-au produs în acest an, 270 de accidente de circulație soldate cu victime. DN 6, care străbate județul pe o...

DN 6 rămâne în top
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 16:55

Copiii cu boli rare vor putea fi trataţi până la vârsta de 21 de ani în spitalele de pediatrie

Copiii care au boli rare vor putea fi trataţi pentru aceste afecţiuni, până la vârsta de 21 de ani, în spitalele de pediatrie, anunţă...

Copiii cu boli rare vor putea fi trataţi până la vârsta de 21 de ani în spitalele de pediatrie
Actualitate marți, 12 noiembrie 2024, 15:53

Controale la angajatorii care lucrează cu străini în Caraș-Severin

Inspectorii de muncă din Caraș-Severin au efectuat controale ample la angajatorii care au încadrat cetățeni străini non-UE, în contextul...

Controale la angajatorii care lucrează cu străini în Caraș-Severin