Ascultă Radio România Reșița Live

[UPDATE] Şeful depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22 de mecanici, ridicați de DIICOT

Numărul mare de persoane reţinute a făcut ca arestul de la Poliţia Timiş să devină neîncăpător, aşa că procurorii au decis ca o parte din cei care vor sta pentru 24 de ore după gratii să fie transferaţi la Arad. Sub escorta jandarmilor şi a poliţiştilor de frontieră, 11 dintre cei reţinuţi au fost duşi în judeţul vecin.

Joi, 14 aprilie ora 19.00:
[UPDATE] Şeful de depou deşi avea obligaţia să verifice zilnic înscrisurile existente în registrele de activitate, pentru a facilita activitatea infracţională, în mod voit nu şi-a îndeplinit aceste atribuţii, conform DIICOT. „De asemenea, o altă suspectă, adjunct al şefului de depou, responsabilă de exploatarea şi întreţinerea locomotivelor, viza foile de parcurs întocmite în fals de către mecanicii de locomotivă, în care erau menţionate cantităţile de motorină livrate şi consumate, fără să ia măsuri de eficientizare a consumului şi de reducere a pierderilor. Totodată, suspecta avea un rol determinant în planificarea în ture a mecanicilor implicaţi în activitatea infracţională. În raport de această fază a activităţii infracţionale, un rol marcant în interiorul grupului infracţional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină”, susţin achetatorii, conform pressalert. Liderul de sindicat Ioan Boloş este acuzat că „a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină. Totodată, în schimbul sprijinirii activităţii infracţionale, suspectul primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicaţ sume cuprinse între 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. În funcţie de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul şefului de tură şi a revizorului, a coordonat şi planificat programul mecanicilor de locomotive, în vederea săvârşiri sustragerilor.Prin natura funcţiei, suspectul lăsa să se înţeleagă atât mecanicilor de locomotive cât şi membrilor din conducerea depoului că are influenţă asupra unor funcţionari publici din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători Bucureşti”.
(Ada Botezan)
Joi, 14 aprilie ora 8.00:

Percheziţii la Regionala CFR Timişoara: S-a furat motorină în valoare de peste un milion de euro

Operaţiune fără precedent în această dimineaţă. DIICOT-ul, Direcţia Transporturi din IGPR, DGA-ul, Poliţia de Frontieră şi trupele speciale ale Poliţiei Timiş, Jandarmeria au descins, în paralel, la depoul de locomotive din Timişoara, dar şi la alte 43 de adrese, între care locuința agentului Nanu Ilarie, acesta fiind suspectat de faptul că asigura protecție grupării de hoți de motorină.
Potrivit pressalert.ro, este vizată o grupare suspectată că de ani de zile fură combustibil. Printre suspecţi se află directorul Cristian Jigaria, liderul de sindicat Ioan Boloş şi 22 de mecanici de locomotivă, angajaţi de la laboratorul de constatări fizico-chimice, dar şi un agent de la Poliţia Transporturi Feroviare.
Au fost efectuate percheziţii şi la sediul unei firme din apropierea depoului, pe unde era „exportată” o parte motorina furată. Ancheta a scos la iveală faptul că gruparea era extrem de bine organizată şi că, practic, de ani de zile se fura instituţional. Când locomotivele veneau să alimenteze acestea erau încărcate cu o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută pe documentele justificative. Ulterior, toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele umflate. Pentru a se asigura că raportările către Bucureşti sunt corecte, cei din depou beneficiau şi de spijinul celor de la laboratorul de constatări fizico – chimice care dădeau raportări fictive legate de rapoartele de analiză. Surplusul de motorină, care era extrem de bine contabilizat, era scos din depou de mecanicii de locomotivă direct cu bidoanele. O altă variantă era alimentarea maşinilor de la o pompă clandestină, aflată pe strada Dunărea, la câteva sute de metri de depou, aceasta fiind legată printr-o conductă direct la rezervoarele CFR. Instalaţia ilegală a fost descoperită în timpul percheziţiilor din această dimineaţă. De asemenea, au fost găsite mai multe bidoane folosite pentru transportul combustibilului. Prejudiciul estimat până acum este de peste un milion de euro.

În timpul perchezițiilor, în biroul gestionarului șef Gheorghe Borza, anchetatorii au găsit, conform primelor estimări, aproximativ 100.000 de lei cash și zeci de mii de euro.

(Mirabela Afronie)

[UPDATE] Şeful depoului de locomotive din Timişoara, liderul de sindicat şi 22 de mecanici, ridicați de DIICOT

Articol editat de Mirabela Afronie, 14 aprilie 2016, 21:01

Joi, 14 aprilie ora 20.00:

Ancheta continuă, fiind emise 15 ordonanţe de reţinere pentru 24 de ore.

Numărul mare de persoane reţinute a făcut ca arestul de la Poliţia Timiş să devină neîncăpător, aşa că procurorii au decis ca o parte din cei care vor sta pentru 24 de ore după gratii să fie transferaţi la Arad. Sub escorta jandarmilor şi a poliţiştilor de frontieră, 11 dintre cei reţinuţi au fost duşi în judeţul vecin.

Joi, 14 aprilie ora 19.00:
[UPDATE] Şeful de depou deşi avea obligaţia să verifice zilnic înscrisurile existente în registrele de activitate, pentru a facilita activitatea infracţională, în mod voit nu şi-a îndeplinit aceste atribuţii, conform DIICOT. „De asemenea, o altă suspectă, adjunct al şefului de depou, responsabilă de exploatarea şi întreţinerea locomotivelor, viza foile de parcurs întocmite în fals de către mecanicii de locomotivă, în care erau menţionate cantităţile de motorină livrate şi consumate, fără să ia măsuri de eficientizare a consumului şi de reducere a pierderilor. Totodată, suspecta avea un rol determinant în planificarea în ture a mecanicilor implicaţi în activitatea infracţională. În raport de această fază a activităţii infracţionale, un rol marcant în interiorul grupului infracţional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timişoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină”, susţin achetatorii, conform pressalert. Liderul de sindicat Ioan Boloş este acuzat că „a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrângeri şi intimidări la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timişoara în cazurile în care aceştia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorină. Totodată, în schimbul sprijinirii activităţii infracţionale, suspectul primea lunar de la fiecare mecanic de locomotivă înscris în sindicaţ sume cuprinse între 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. În funcţie de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul şefului de tură şi a revizorului, a coordonat şi planificat programul mecanicilor de locomotive, în vederea săvârşiri sustragerilor.Prin natura funcţiei, suspectul lăsa să se înţeleagă atât mecanicilor de locomotive cât şi membrilor din conducerea depoului că are influenţă asupra unor funcţionari publici din cadrul Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători Bucureşti”.
(Ada Botezan)
Joi, 14 aprilie ora 8.00:

Percheziţii la Regionala CFR Timişoara: S-a furat motorină în valoare de peste un milion de euro

Operaţiune fără precedent în această dimineaţă. DIICOT-ul, Direcţia Transporturi din IGPR, DGA-ul, Poliţia de Frontieră şi trupele speciale ale Poliţiei Timiş, Jandarmeria au descins, în paralel, la depoul de locomotive din Timişoara, dar şi la alte 43 de adrese, între care locuința agentului Nanu Ilarie, acesta fiind suspectat de faptul că asigura protecție grupării de hoți de motorină.
Potrivit pressalert.ro, este vizată o grupare suspectată că de ani de zile fură combustibil. Printre suspecţi se află directorul Cristian Jigaria, liderul de sindicat Ioan Boloş şi 22 de mecanici de locomotivă, angajaţi de la laboratorul de constatări fizico-chimice, dar şi un agent de la Poliţia Transporturi Feroviare.
Au fost efectuate percheziţii şi la sediul unei firme din apropierea depoului, pe unde era „exportată” o parte motorina furată. Ancheta a scos la iveală faptul că gruparea era extrem de bine organizată şi că, practic, de ani de zile se fura instituţional. Când locomotivele veneau să alimenteze acestea erau încărcate cu o cantitate de motorină mai mică decât cea care era trecută pe documentele justificative. Ulterior, toţi cei care ar fi trebuit să verifice alimentările şi consumul confirmau cifrele umflate. Pentru a se asigura că raportările către Bucureşti sunt corecte, cei din depou beneficiau şi de spijinul celor de la laboratorul de constatări fizico – chimice care dădeau raportări fictive legate de rapoartele de analiză. Surplusul de motorină, care era extrem de bine contabilizat, era scos din depou de mecanicii de locomotivă direct cu bidoanele. O altă variantă era alimentarea maşinilor de la o pompă clandestină, aflată pe strada Dunărea, la câteva sute de metri de depou, aceasta fiind legată printr-o conductă direct la rezervoarele CFR. Instalaţia ilegală a fost descoperită în timpul percheziţiilor din această dimineaţă. De asemenea, au fost găsite mai multe bidoane folosite pentru transportul combustibilului. Prejudiciul estimat până acum este de peste un milion de euro.

În timpul perchezițiilor, în biroul gestionarului șef Gheorghe Borza, anchetatorii au găsit, conform primelor estimări, aproximativ 100.000 de lei cash și zeci de mii de euro.

(Mirabela Afronie)

Sursa: pressalert.ro

Oţelu Roşu: Dorinel Umbrărescu a cumpărat toate activele combinatului siderurgic din Valea Bistrei, obiectiv industrial cu o tradiție de peste două secole. Tranzacția este scutită de TVA
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 16:00

Oţelu Roşu: Dorinel Umbrărescu a cumpărat toate activele combinatului siderurgic din Valea Bistrei, obiectiv industrial cu o tradiție de peste două secole. Tranzacția este scutită de TVA

Firma Eco Wind Power, controlată de familia antreprenorului Dorinel Umbrărescu, cel mai important constructor de drumuri din România, a...

Oţelu Roşu: Dorinel Umbrărescu a cumpărat toate activele combinatului siderurgic din Valea Bistrei, obiectiv industrial cu o tradiție de peste două secole. Tranzacția este scutită de TVA
Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 10:58

Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan

Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan Elevii din ciclul...

Micii elevi de la Colegiul Național „Traian Lalescu” sprijină construirea primei clinici de oncologie din Banatul Montan
34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 08:30

34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin

34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin. Acestea sunt disponibiile în municipiile Reşiţa şi Caransebeş. AJOFM Caraș-Severin a...

34 de locuri de muncă sunt vacante în Caraş-Severin
Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare!
Actualitate sâmbătă, 21 decembrie 2024, 07:30

Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare!

Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare! Două grădinițe intră în circuitul școlar după ample lucrări de...

Condiții moderne pentru preșcolarii din Muncitoresc și Dealul Mare!
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 18:04

Ion:”Diagnosticul de cancer a fost crunt, în special pentru familie. Eu m-am obişnuit şi am devenit mai optimist”

Cancerul pulmonar este cel mai grav tip de cancer! Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, în Europa în fiecare minut şi în lume la...

Ion:”Diagnosticul de cancer a fost crunt, în special pentru familie. Eu m-am obişnuit şi am devenit mai optimist”
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 17:30

Caraş-Severin: Şalăul, păstrăvul, crapul şi somnul – cele mai căutate specii de peşte pentru masa de sărbători

În ultimii ani şi în România, a apărut o tendință din ce în ce mai populară de a consuma pește la mesele de sărbători, o tradiție care...

Caraş-Severin: Şalăul, păstrăvul, crapul şi somnul – cele mai căutate specii de peşte pentru masa de sărbători
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 16:52

Al doilea tramvai lovit în traficul reșițean

Un nou accident rutier în care a fost implicat un tramvai, a avut loc astăzi în Reșița. S-a întâmplat chiar în prima zi de când tramvaiele...

Al doilea tramvai lovit în traficul reșițean
Actualitate vineri, 20 decembrie 2024, 14:31

Comunitatea din Oravița, sprijin pentru prima clinică de oncologie din Caraș-Severin

Comunitatea din Oravița a demonstrat, încă o dată, puterea solidarității prin contribuția sa la construirea primei clinici de oncologie din...

Comunitatea din Oravița, sprijin pentru prima clinică de oncologie din Caraș-Severin