O nouă strategie pentru a revitaliza Reșița: diaspora în prim-plan
Autoritățile locale din Reșița au anunțat o inițiativă ambițioasă care își propune să atragă înapoi în oraș cetățenii plecați la muncă în străinătate. Prin intermediul unei noi strategii, municipalitatea oferă oportunități concrete pentru cei care doresc să-și deschidă o afacere acasă.

Articol editat de Sebastian Dragomir, 27 octombrie 2024, 12:38
Informația a fost dezvăluită de Marius Bostan, fondatorul proiectului RePatriot, în cadrul emisiunii Banatul în direct, la Radio Reșița. Potrivit acestuia, Primăria Reșița, condusă de un primar cu o viziune antreprenorială, a demarat deja discuții pentru a crea un cadru favorabil investițiilor din diaspora.
Un recensământ inedit pentru a înțelege nevoile comunității
Pentru a identifica mai bine nevoile cetățenilor plecați în străinătate, Primăria Reșița a realizat un recensământ inedit. Astfel, s-a constatat că peste 4000 de femei din oraș lucrează sezonier în Germania, în domeniul îngrijirii persoanelor vârstnice, a declarat primarul, Ioan Popa.
Conform ultimului recensământ, populaţia municipiului Reşiţa se ridică la 58.393 de locuitori, în scădere cu aproape 15 mii faţă de recensământul anterior din 2011.