Ascultă Radio România Reșița Live

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, a primit acordul de mediu, a anunţat Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova primeşte acordul de mediu

Articol editat de Valentina Adam, 3 decembrie 2024, 06:25

“Proiectul „Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord, Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova”, este propus pentru finanţare din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF (Connecting Europe Facility, 2021-2027).

Prin acest proiect, trenurile de călători vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h pe întregul sector feroviar, ce se întinde pe o lungime de aproximativ 200 km. Linia, care este dublă şi complet electrificată, va conecta mai eficient regiunea de Sud a României, inclusiv Bucureştiul, cu zona de Vest a ţării.

Obiectivul general al proiectului constă în implementarea unui mod de transport durabil între regiunea de Sud a României (incluzând şi capitala Bucureşti) şi regiunea de Vest a țării, cu contribuţie majoră asupra dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivității economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumelor de transport de marfă şi călători pe rețeaua TEN-T central.

Tronsonul de linie analizat Bucureşti Nord – Craiova, împreună cu celelalte tronsoane adiacente (Craiova – Calafat – Vidin, Craiova – Caransebeş, Videle – Giurgiu Nord – Russe, Bucureşti Nord – Giurgiu – Russe) pot constitui o reţea de transport durabil şi o legătură feroviară cu o capacitate de transport considerabilă între Portul Constanţa şi Vestul României şi apoi spre ţările din Balcani şi Vestul Europei.

Proiectul are ca scop „Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Craiova”, în vederea asigurării unui grad ridicat de siguranță a traficului feroviar, cu următoarele rezultate și efecte așteptate:

  • Asigurarea unui mod de transport modern și sigur pentru toate categoriile de trafic feroviar, care sa asigure capacitate de transport, permanență și ritmicitate;
  • Creșterea volumelor de transport de călători și marfă;
  • Reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson;
  • Îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului feroviar;
  • Îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei;
  • Reducerea emisiilor de poluanți și a impactului negativ asupra mediului;
  • Optimizarea transportului feroviar atât pentru pasageri cât și pentru marfă: creșterea atractivității și accesibilității municipiilor și a localităților limitrofe;
  • Atragerea de investitori și capital în vederea dezvoltării mediului de afaceri, având în vedere faptul că în orașele tranzitate de proiect se desfășoară activități economice;
  • Crearea de oportunități de investiții și dezvoltare în zona de influență a tronsonului feroviar prin asigurarea accesului la un mod de transport durabil și ecologic, prin utilizarea facilităților feroviare existente;
  • Asigurarea unui grad de mobilitate și accesibilitate ridicat pentru rezidenți și mediul de afaceri din județele tranzitate de calea ferată.

Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova are o lungime de 95,19 km pentru Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord – Roşiori Nord şi respectiv 108,53 km pentru Subsecţiunea 2: Roşiori Nord – Craiova, fiind în totalitate linie dublă, electrificată. În total, proiectul format din cele două subsecţiuni are o lungime de circa 203,72 km. 

Pe linia de cale ferată Bucureşti Nord – Craiova, în situaţia proiectată, sunt prevăzute:

–       Pe Subsecţiunea 1: 5 puncte de oprire, nu sunt prevăzute halte de mişcare şi 9 staţii;

–       Pe Subsecţiunea 2: 7 puncte de oprire, 8 halte de mişcare şi 4 staţii.

“Implementarea proiectului va conduce la creşterea vitezei de circulaţie a garniturilor de tren pe întreg sectorul de cale ferată cuprins între Bucureşti Nord – Craiova, atât pentru trenurile de transport călători cât şi pentru cele de transport marfă. Viteza maximă de deplasare a garniturilor de tren va creşte până la 160 km/h pentru trenurile de călători şi respectiv 120 km/h pentru trenurile de transport marfă. Datorită creşterii vitezelor de deplasare se va reduce durata călătoriei şi va creşte volumul de transport al mărfurilor pe sectorul de cale ferată menționat. Proiectul va dezvolta infrastructura feroviară din zona de sud a Românieiasigurând conexiunea cu statele vecine în condiții sigure și operaționale” a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.

Peste 1500 de pensionari cărăşeni au fost la tratament balnear prin Casa Națională de Pensii
Actualitate duminică, 5 ianuarie 2025, 15:19

Peste 1500 de pensionari cărăşeni au fost la tratament balnear prin Casa Națională de Pensii

Pensionarii din Caraş-Severin au avut la dispoziție în anul 2024 19 serii de tratament balnear prin intermediul biletelor emise de Casa...

Peste 1500 de pensionari cărăşeni au fost la tratament balnear prin Casa Națională de Pensii
Bilanț îngrijorător al accidentelor montane: Salvamont prezintă cifrele și oferă un ghid complet de prim ajutor
Actualitate duminică, 5 ianuarie 2025, 11:32

Bilanț îngrijorător al accidentelor montane: Salvamont prezintă cifrele și oferă un ghid complet de prim ajutor

În ultimele 24 de ore, salvamontiştii au salvat 150 de persoane, dintre care 62 au fost duse la spital cu ambulanţa sau echipaje SMURD,...

Bilanț îngrijorător al accidentelor montane: Salvamont prezintă cifrele și oferă un ghid complet de prim ajutor
Peste 43 de milioane de euro pentru modernizarea și construirea de noi drumuri, prin Programul Regional Vest
Actualitate duminică, 5 ianuarie 2025, 10:47

Peste 43 de milioane de euro pentru modernizarea și construirea de noi drumuri, prin Programul Regional Vest

Municipiile Reşiţa, Timişoara, Arad şi Hunedoara pot accesa fonduri de la Agenţia de Dezvoltare Regională Vest pentru proiecte de...

Peste 43 de milioane de euro pentru modernizarea și construirea de noi drumuri, prin Programul Regional Vest
Primarul Mirel Patriciu Pascu: În 2025 vom închide multe lucrări importante pentru Bocșa
Actualitate sâmbătă, 4 ianuarie 2025, 12:37

Primarul Mirel Patriciu Pascu: În 2025 vom închide multe lucrări importante pentru Bocșa

2024 a fost un an bun pentru Bocșa, a declarat primarul Mirel Patriciu Pascu. Au fost demarate mai multe investiţii, care urmează să fie...

Primarul Mirel Patriciu Pascu: În 2025 vom închide multe lucrări importante pentru Bocșa
Actualitate sâmbătă, 4 ianuarie 2025, 11:21

Reșița preia controlul asupra curățeniei! Salubrizarea străzilor, gestionată direct de Primărie

Primăria Reșița internalizează serviciul de salubrizare a străzilor și promite economii de 500.000 euro anual. De luna viitoare, Primăria...

Reșița preia controlul asupra curățeniei! Salubrizarea străzilor, gestionată direct de Primărie
Actualitate sâmbătă, 4 ianuarie 2025, 08:00

Mii de elevi şi profesori din Timişoara, instruiţi gratuit să răspundă corect în situaţii de urgenţă

Peste 8.000 de elevi și sute de profesori din Timișoara sunt pregătiți, până în vara anului viitor, să acorde primul ajutor și să...

Mii de elevi şi profesori din Timişoara, instruiţi gratuit să răspundă corect în situaţii de urgenţă
Actualitate vineri, 3 ianuarie 2025, 16:51

Refugiul Șcheiu din Munții Țarcu, disponibil în acest sezon pentru turiștii aflați în pericol

Lucrările de amplasare a refugiului Șcheiu din Munții Țarcu s-au încheiat în proporție de 80%. Doar mobilierul mai trebuie transportat în...

Refugiul Șcheiu din Munții Țarcu, disponibil în acest sezon pentru turiștii aflați în pericol
Actualitate vineri, 3 ianuarie 2025, 16:20

Sute de persoane au ajuns la spitalele din Reşiţa şi Caransebeş în primele zile din 2025

Primele zile din 2025 nu au trecut fără incidente în Caraş-Severin. Numărul persoanelor care au avut nevoie de îngrijiri medicale a fost mare...

Sute de persoane au ajuns la spitalele din Reşiţa şi Caransebeş în primele zile din 2025