Ministerul Mediului şi Prefectura Caraş-Severin aduc în actualitate barja scufundată în Dunăre. Cine preia răspunderea?
Articol editat de Gerhard Chwoika, 29 august 2016, 13:30 / actualizat: 29 august 2016, 15:40
Cine se face vinovat de acest incident nu a fost nici până astăzi elucidat, atât vina cât şi sarcinile fiind pasate în continuare între: armator, administraţiile portuare şi fluviale, Ministerul Mediului şi Administraţia Naţională Apele Române.
Gheorghe Muntean a precizat pentru Radio Reşiţa că, Prefectura Caraş-Severin şi Ministerul Mediului doresc acum o reanalizare a situaţiei şi readucerea în actualitate a subiectului.
Vă reamintim că, o navă plină cu îngrăşământ agricol s-a scufundat, în data de 11 februarie 2015 în apropierea Portului Moldova Veche la 250-300 de metri de ţărm, în timp ce se afla în aşteptarea reviziei de intrare în ţară. În urma rezultatelor anchetei de atunci, vinovaţi de această situaţie se făceau membrii echipajului.
Surse din cadrul Autorităţii Navale Române au declarat că, din cauza unor fisuri apărute în corpul navei, care trebuiau observate şi anunţate de navigatori instituţiilor competente, la manevrele de dirijare barja a luat apă în cală şi s-a scufundat în Dunăre, la kilometrul 1048.
Nava fusese încărcată cu îngrăşăminte în Portul Vukovar din Croaţia şi urma să fie descărcată în Portul Moldova Veche.
În urma investigaţiilor făcute, reprezentanţii Gărzii Naţionale de Mediu Caraş-Severin au precizat pentru Radio Reşiţa că barja se află scufundată la peste 15 metri adâncime între şenalul navigabil şi cheiul de intrare în rada portului Moldova Veche, perimetru ce aparţine de Administraţia Bazinală de Apă Banat, locul fiind marcat cu două giamanduri. Comisarul şef Gheorghe Muntean a declarat că, insitituţia pe care o reprezintă nu beneficiază de toate informaţiile legate de scufundarea barjei şi că există o oarecare reticenţă în transmiterea datelor între Căpitănia portului Moldova Veche, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos R.A. Galaţi şi Garda Naţională de Mediu.
În concluzie, singura problemă pentru care barja rămâne în adâncuri este lipsa fondurilor necesare pentru extragerea acesteia, o problemă de fond cunoscută de toată lumea, a subliniat comisarul şef Gheorghe Muntean.
(Hardy Cvoica)