Mesaje false în numele ANAF
Contribuabilii sunt avertizaţi cu privire la o nouă campanie de mesaje false în numele ANAF.
Articol editat de Oana Nicolae, 22 noiembrie 2024, 21:42
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală anunţă că au reapărut mesajele false transmise în numele său. Acestea pot conţine informaţii înşelătoare, solicitări nejustificate sau linkuri periculoase ce pot pune în pericol securitatea datelor personale. Instituţia precizează că pentru a induce în eroare destinatarii, a fost utilizată adresa de email stefania.neagu@anaf.re. Aceasta NU aparţine autorităţii fiscale.
Dacă aţi primit astfel de mesaje false în numele ANAF, instituţia recomandă să le ignoraţi şi să le ştergeţi.
Nu este vorba doar despre emailurile venite de la stefania.neagu@anaf.re, ci şi de la alte surse suspecte. Nu accesaţi link-uri şi nu descărcaţi fişiere din astfel de mesaje.
ANAF reaminteşte că interacţionează cu contribuabilii fie prin Spaţiul Privat Virtual, care este o platforma oficială securizată, fie prin Poşta Română, cu confirmare de primire. De asemenea, ANAF nu solicită informaţii personale sau financiare prin adrese de e-mail neoficiale.
Pentru informaţii fiscale cu caracter general contribuabilii pot apela CALL CENTER ANAF la numărul 031.40.39.160.
Metode de înşelătorie tot mai diverse
În primăvara acestui an, specialiştii în securitate cibernetică atrăgeau atenţia asupra unei alte metode de înşelătorie. În condiţiile în care infractorii cibernetici îşi perfecţionează constant metodele şi tehnicile de a atrage potenţialele victime, ei devin din ce în ce mai credibili. Un mod de operare des întâlnit este acela prin care, după accesarea unei oferte de investiţii promovată pe o reţea de socializare, persoane necunoscute îi abordează pe cei care au accesat respectiva reclamă, unde şi-au completat datele personale (ex. nume, număr de telefon), iar prin intermediul unei aplicaţii de telefonie mobilă şi sub pretextul că ar fi consultanţi de investiţii, îi determină să instaleze aplicaţii prin care persoanele vătămate le permit infractorilor accesul la telefon şi implicit la toate aplicaţiile instalate pe telefon, inclusiv aplicaţia bancară.
„Este important să rețineți că instituțiile bancare nu vă vor solicita niciodată informații personale sau coduri de securitate prin telefon sau mesaje SMS! Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor sau mesajelor primite, în special atunci când sunt implicate sume mari de bani sau date sensibile”, spun specialiştii.
Dacă ați fost victima unei astfel de fapte, anunțați cea mai apropiată unitate de poliție!
Foto: Agerpres