Linia ferată cuprinsă între Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră a primit Acord de mediu
Între România și Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit, azi, Acord de mediu, de la Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM) și vizează reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Pentru dezvoltarea proiectului finanțat în cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin, pe teritoriile cărora se desfășoară întreaga construcție.
Articol editat de Valentina Adam, 19 septembrie 2024, 18:47
„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, va fi finanțat în cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” și vizează Linia CF 922 (Timișoara Nord – Voiteni – Moravița), care reprezintă Componenta A a planului și 922a (Voiteni – Reșița Nord), amplasate în județele Caraș-Severin și Timiș, care reprezintă Componenta B a proiectului. Linia de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, are, în prezent, o lungime totală de 117,977 km și leagă Municipiul Reșița de Municipiul Timișoara și, respectiv, România de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravița”, a anunțat Laurențiu Alexandru Păștinaru, Președintele ANPM.
Autoritățile locale din județele Timiș și Caraș-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a țării – reabilitarea și modernizarea infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră – în urma căruia linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruți de standardele și legislația europeană în vigoare.
Traseul proiectat se va desfășura, în general, pe actualul tronson, incluzând ajustările necesare reducerii diferențelor de nivel și lărgirii unghiurilor curbelor, astfel încât vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de călători și 80 km/h, pentru cele de marfă să poată fi atinse. Singura zonă care nu va putea asigura viteza maximă de deplasare este cea de la ieșirea din stația Timișoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decât cele necesare deplasării cu 120 km/h.
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizată pentru implementarea investiției aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Începere a Lucrărilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiași document.