Linia de tren București – Timișoara: două oferte la licitația pentru modernizarea lotului cu tunelul Balota
CFR Infrastructură a primit două oferte la licitația pentru modernizarea lotului 3 Igiroara – Drobeta-Turnu Severin, de pe linia de cale ferată București – Timișoara. Secțiunea de 41 km, aflată în sectorul Craiova – Caransebeș, include zona critică a tunelului de la Balota, care va fi al doilea tunel ca lungime din țară după cel în lucru de 7 kilometri de la Ormeniș, pe M 300 Brașov – Sighișoara unde lucrează Aktor. Contractul are o valoare de 5,1 miliarde de lei, conform economedia.ro.
Articol editat de Valentina Adam, 17 septembrie 2024, 12:48
În cadrul procedurii au depus oferte:
1. Asociere: FCC CONSTRUCCION S.A. (Leader), GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ;
2. Asociere: Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Leader),STRACO HOLDING.
Valoarea estimată a contractului pentru Lotul 3 este cuprinsă între 5,16 miliarde lei și 6,15 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea va veni din Programul Transport (PT) 2012 – 2027 și Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni proiectare și 60 de luni execuție.
Scopul proiectului este:
• îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
• modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
• mărirea capacității de tranzit;
• asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
• modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
• înlocuire poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
• modernizare poduri, podețe;
• reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
• montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
• instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
• reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰
Lotul 3, Igiroasa – Drobeta Turnu Severin (41 km), ,lotul cu tunelul Balota, este cel mai mare contract distinct dintr-un proiect CFR Infrastructură. Tunelul Balota cu o lungime de 6 km va fi al doilea ca lungime din țară după cel în lucru de 7 kilometri de la Ormeniș, pe M 300 Brașov – Sighișoara unde lucrează Aktor. (n.r CFR Infrastructură vrea să construiască un tunel de 10 km. între Predeal și Brașov)
Tunelul de la Balota cu o lungime totală de 6.189 metri poate deveni al doilea ca lungime, primul fiind cel în execuție de la Ormeniș de 6,9 kilometri pe M 300 Brașov – Sighișoara. Cel mai lung tunel în circulație are aproape 4 kilometri și este construit la Teliu pe linia Brașov – Întorsura Buzăului.
Pe linia de tren București – Timișoara (M 100) cel mai „rapid” tren IR 1691 parcurge distanța de 533 km în 10 ore și 2 minute, zona critică de la Balota fiind cu limitări de viteză de 20-25 km/h.
Foto Ministerul Transporturilor