Linia de 400 kV Porțile de Fier – Anina – Reșița, cel mai complex proiect de linie din ultimii 30 de ani, a fost finalizată
Proiectul de construire al Liniei Electrice Aeriene 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița a fost finalizat, linia trecând cu succes proba energizării, joi, 29 februarie 2024, arată Transelectrica într-un comunicat de presă.
Articol editat de Gerhard Chwoika, 1 martie 2024, 13:05 / actualizat: 2 martie 2024, 13:31
Energizarea liniei nou construite marchează încheierea lucrărilor de execuție, prin probarea funcționării tehnice a instalației electrice.
Linia Electrică Aeriană 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița este cel mai complex, din punct de vedere tehnic, și dificil proiect de linie realizat de în România, în ultimii 30 ani, traseul acesteia traversând în cea mai mare parte zonă muntoasă, cu teren accidentat și greu accesibil, arată Transelectrica. Complexitatea tehnică și provocările pe care echipele de proiect, atât ale constructorilor, cât și ale Companiei, le-au întâmpinat în procesul de execuție a lucrărilor reflectă efortul extraordinar al specialiștilor care au contribuit la finalizarea acestei linii.
Linia Electrica Aeriană 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița va fi pusă în funcțiune din punct de vedere operațional odată cu finalizarea lucrărilor de construire a stației 400 kV Reșița, estimată în semestrul al doilea al acestui an. Totodată, noua stație de 400 kV Reșița va permite operaționalizarea Liniei Electrice Aeriene 400 kV de interconexiune Reșița – Pancevo.
Noua Linie Electrică Aeriană 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița are o lungime totală de 117 kilometri și este alcătuită din două tronsoane: o construcție nouă cu 259 de stâlpi (tronsonul Porțile de Fier – Anina), cu o lungime de 81,1 kilometri, și modernizarea unei linii existente de 142 de stâlpi (tronsonul Anina – Reșița), cu o lungime de 36 de kilometri.
Valoarea totală a proiectului de investiții este de 150 de milioane de lei, lucrările fiind executate de Asocierea ELECTROMONTAJ S.A. BUCURESTI – ROMELECTRO S.A, cu subcontractanți: EMFOR MONTAJ SA, SC ELECTROMONTAJ SA Sibiu și SC ELECTROMONTAJ SA Cluj. Proiectarea liniei a fost realizată de către Institutul de Studii și Proiectări Energetice București.
Sursa: economica.net