Ministerul Educației lucrează la Harta Școlilor Dezavantajate din România
La începutul acestui an școlar, sindicaliștii din educație anunțau că în toată țara sunt peste 2300 de unități de învățământ cu toaletă în curte ori fără apă. Potrivit Direcției de Sănătate Publică din Caraș-Severin, în județ aveam 28 de unități de învățământ, toate din mediul rural, care nu aveau apă curentă. Și în Mehedinți erau școli fără apă curentă, iar în Timiș, 20 de școli aveau în continuare toalete situate în curțile unităților de învățțământ.
Articol editat de Oana Nicolae, 30 octombrie 2020, 11:51
În acest context, Ministerul Educației și Cercetării vrea să dezvolte Harta Școlilor Dezavantajate din România, după cum se arată în comunicatul instituției:
„Ministerul Educației și Cercetării începe procesul de dezvoltare a Hărții școlilor dezavantajate din România, instrument esențial pentru obiectivul asumat de a promova o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii. Odată realizat, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului și a priorităților de alocare a resurselor și a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar și pentru a putea ghida intervenții strategice, realizate de Guvern, menite să reducă și să atenueze clivajele din educație.
În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituțional și universitar, care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, va fi realizată o hartă a școlilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia vor fi identificate nevoile generale reale și problemele specifice ale școlilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educațional. Harta școlilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor și proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027.
Pentru realizarea acestui obiectiv, Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, a invitat o serie de organizații cu activități și rezultate relevante în ceea ce privește asigurarea echității în educație să se alăture demersului inițiat de Ministerul Educației și Cercetării.
De altfel, între acestea și Ministerul Educației și Cercetării există o colaborare de lungă durată, concretizată în diverse parteneriate și proiecte cu scop comun: asigurarea echității în educație.
O primă discuție tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind așteptați să participe reprezentanții UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universității din București, ai Institutului Național pentru Statistică și ai Fundației Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.” se arată în comunicatul Ministerului Educației și Cercetării.