Ascultă Radio România Reșița Live

Gară nouă, dar pustie…

Doar 3 trenuri vin în 24 de ore. De plecat, pleacă doar 2, pentru că relaţia Caransebeş-Bucureşti vine până la Reşiţa Sud dar pleacă din Nord. E drept că ar fi şi alte probleme semnalate de călători la noua staţie CFR peroane foarte lungi şi inutile, o singură traversare pietonală amplasată pentru cei care vin în piaţă, nu pentru călători, lipsa unei copertine la linia principală, toalete care stau închise şi acelaşi sistem învechit de macazuri cu acarul Păun de serviciu 24 de ore din 24. Regio trans-ul, cel care a preluat o parte a traficului de călători pe calea ferată din Reşiţa, vine şi pleacă din Gara de Nord. De ce? Motivul este unul pur economic: de ce să mai închirieze 5 km dus şi 5 întors, când călătorii se pot deplasa la Reşiţa Nord, dacă doresc să călătorească. E foarte adevărat că noaptea taximetrul le ia cam 15 lei din buzunar pentru că autobuzele nu circulă, dar acesta se pare că e un aspect mai puţin important în economia lor.

Gară nouă, dar pustie…

Articol editat de Mirabela Afronie, 30 septembrie 2014, 11:30

Gara Reşiţa Sud, redată în folosinţă în acest an, nu este folosită la întreaga sa capacitate. Monument istoric, cu o vechime de peste 120 de ani, Gara a înghiţit milioane de euro printr-o finanţare menită să-i asigure o faţă nouă. E foarte adevărat că acest lucru s-a şi realizat: sală de aşteptare cu instalaţie de aer condiţionat, centrală termică, peroane noi, încăpătoare, cu copertină, grupuri sanitare noi, peroane supravegheate cu camera video, tabelă de afişaj electronică, modernă, atâta doar că nu prea are ce afişa.

Doar 3 trenuri vin în 24 de ore. De plecat, pleacă doar 2, pentru că relaţia Caransebeş-Bucureşti vine până la Reşiţa Sud dar pleacă din Nord. E drept că ar fi şi alte probleme semnalate de călători la noua staţie CFR peroane foarte lungi şi inutile, o singură traversare pietonală amplasată pentru cei care vin în piaţă, nu pentru călători, lipsa unei copertine la linia principală, toalete care stau închise şi acelaşi sistem învechit de macazuri cu acarul Păun de serviciu 24 de ore din 24. Regio trans-ul, cel care a preluat o parte a traficului de călători pe calea ferată din Reşiţa, vine şi pleacă din Gara de Nord. De ce? Motivul este unul pur economic: de ce să mai închirieze 5 km dus şi 5 întors, când călătorii se pot deplasa la Reşiţa Nord, dacă doresc să călătorească. E foarte adevărat că noaptea taximetrul le ia cam 15 lei din buzunar pentru că autobuzele nu circulă, dar acesta se pare că e un aspect mai puţin important în economia lor.

Dar cine să se mai gândească la călător. Important e că avem un proiect bifat, o gară modernă şi funcţională, folosită de reşiţeni pe post de loc de promenadă. Din păcate tot mai puţini călători cu trenul.

(Dan Agache)

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:49

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare

O inițiativă inedită  transformă un bar într-un refugiu pentru iubitorii de carte și socializare. Astfel, clienții sunt invitaţi să...

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
A ars o casă din Moldova Nouă
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:17

A ars o casă din Moldova Nouă

Pompierii din Moldova Nouă au intervenit noaptea trecută, pentru stingerea unui incendiu produs la o casă de pe strada 1 Decembrie 1918....

A ars o casă din Moldova Nouă
Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 15:25

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel

Artrom Steel Tubes, producător român de tevi din oţel fără sudură cu sediul în Slatina şi Reşiţa, va fi preluat de către GLGH Steel,...

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 14:00

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă

Nefuncţionarea trenului pe relaţia Oraviţa-Anina un timp mai îndelungat, implică, în timp, deteriorarea şinei, lucru ce face imposibilă...

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 13:26

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025

Guvernul a decis să organizeze alegeri locale parţiale şi prezidenţiale în 4 mai 2025. Guvernul adoptă joi, 16 ianuarie 2025 cadrul legislativ...

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă. Terenul și construcția din spatele Gării de...

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic şi noi locuri de parcare. Investiția este de 14,4 milioane de lei. Turiștii care se îndreaptă...

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 10:00

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie

În intervalul celor 4 zile în care Semmeringul bănăţean nu va circula, conform unei adrese recente a Sucursalei CFR Călători Timişoara,...

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie