[FOTO-AUDIO] Un cunoscut brand de răcoritoare investeşte în zona ecoturistică de la Cascada Bigăr
Investitorii spun că lucrările se vor desfășura cu o intervenție minimă asupra arealului natural şi cu utilizarea preponderentă a materialelor de construcţii din zona Parcului Naţional Cheile Nerei-Beuşniţa, beneficiarul direct al investiţiei.
***
Descrierea investiţiei pe scurt:
PROBLEMA: lipsa unei infrastructuri adecvate pentru vizitare.
- Cascada nu poate fi admirată de la baza râului, de unde se vede cel mai bine, deoarece nu există podeț de acces. Mulți turiști escaladează parapetul și zona foarte abruptă de lângă râu pentru a o vedea mai de aproape, riscul de accidente fiind foarte ridicat.
- Accesul la izvor și grotă nu este semnalizat și amenajat corespunzător, iar multe elemente betonate strică aspectul de zonă protejată. De asemenea, lipsesc informații esențiale pentru turiști: despre biodiversitate, geografia locului, aspecte legale sau atenționări.
SOLUȚIA: amenajarea eco-turistică a cascadei și protejarea cadrului natural din zonă.
Situația s-a schimbat în 2014, când un grup de angajați ai Coca-Cola HBC România a avut ideea de a realiza un proiect de amenajare. Acesta a fost aprobat ca investiție de către companie și încredințat asociației ViitorPlus pentru implementare. Amenajările au demarat în 6 iulie 2016 și vor dura câteva luni. Proiectul a început însă în urmă cu doi ani și a inclus până în prezent un proces anevoios de proiectare și avizare datorită amplasării cascadei, mai multe instituții publice diferite fiind implicate.
Principalele lucrări de reabilitare vizează:
- amenajarea unui traseu pietonal între parcare şi intrarea în Parcul Naţional, de-alungul DN57b. Traseul va fi delimitat prin parapeți față de șosea și vor fi amplasate semne de circulație corespunzătoare. Până acum, pentru a ajunge la cascadă, turiștii aveau de parcurs pe carosabil ~400 m, de la parcare până la intrarea în parc, mașinile trecând în viteză pe lângă aceștia.
- amenajarea unui drum de acces de la intrarea în Parc şi până la baza Cascadei, de unde va putea fi admirată și fotografiată în siguranță. Se va accesa astfel platforma naturală din piatră, de la baza râului Miniș, vis-a-vis de cascadă.
- realizarea unei treceri către Grota Bigăr, aflată în imediata apropiere a Cascadei;
- dotarea zonei cu panouri informative, pubele ecologice, marcaje de atenţionare, locuri de repaus.
Lucrările se vor desfășura cu o intervenție minimă asupra arealului natural, cu utilizarea preponderentă a materialelor naturale din zonă (piatră și lemn). În plus, se vor elimina elementele betonate existente în parc de câteva decenii, care strică peisajul.
„Amenajarea cascadei Bigăr a fost poate cel mai complex proiect de care m-am ocupat în cei 10 ani de activitate în ViitorPlus și mă bucur că am reușit să trecem peste toate obstacolele întâmpinate și după multă muncă și perseverență timp de 2 ani jumătate, să putem oferi zecilor de mii de turiști din zonă o experiență prin care să se bucure în siguranță de această minune a naturii”, a declarat Teia Ciulacu, preşedintele ViitorPlus și coordonatorul proiectului.
Pe lângă Compania Coca-Cola HBC Romania, sponsorul principal, acest proiect a atras resurse suplimentare din partea Administratiei Parcului National Cheile Nerei-Beusnita (beneficiarul proiectului) și firmei de construcții CON-A, care se implică în execuția lucrărilor.
Iniţiativa de a amenaja zona Cascadei Bigăr se înscrie în platforma După Noi, recent lansată de Coca-Cola HBC, prin care compania îşi propune să inspire cât mai mulţi oameni să conştientizeze cât de important este ce lasă în urma lor şi să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.
Sursa: viitorplus.ro
Vom reveni cu informaţii!
(Hardy Cvoica)
Articol editat de Gerhard Chwoika, 27 iulie 2016, 10:00 / actualizat: 27 iulie 2016, 21:19
„Vizualizarea cascadei se va realiza sub forma unei platforme metalice cu o lungime de 15 metri, urmată de câteva trepte cioplite în piatră, după care acea zonă de piatră naturală va fi amenajată cu câteva balustrade ca să nu existe pericolul alunecării în apă. În felul acesta turiştii vor putea accesa în siguranţă zona de interes de lângă cascadă. Platforma va fi amplasată în albia râului din proximitatea DN57B şi se va mai face încă o lucrare suplimentară pe zona de drum care presupune amenajarea unui traseu pietonal de la parcarea care se află la aproximativ 400 de metri de cascadă până în dreptul intrării în Parcul Naţional. Acesta va fi departajat de parapeţi metalici ca să existe clar o zonă în care pietonii pot trece separat de zona unde trec maşinile şi se va face şi o amplasare corectă şi completă de semnalizări rutiere pentru că şi acestea lipsesc cu desăvârşire din perimetru…”.
Investitorii spun că lucrările se vor desfășura cu o intervenție minimă asupra arealului natural şi cu utilizarea preponderentă a materialelor de construcţii din zona Parcului Naţional Cheile Nerei-Beuşniţa, beneficiarul direct al investiţiei.
***
Descrierea investiţiei pe scurt:
PROBLEMA: lipsa unei infrastructuri adecvate pentru vizitare.
- Cascada nu poate fi admirată de la baza râului, de unde se vede cel mai bine, deoarece nu există podeț de acces. Mulți turiști escaladează parapetul și zona foarte abruptă de lângă râu pentru a o vedea mai de aproape, riscul de accidente fiind foarte ridicat.
- Accesul la izvor și grotă nu este semnalizat și amenajat corespunzător, iar multe elemente betonate strică aspectul de zonă protejată. De asemenea, lipsesc informații esențiale pentru turiști: despre biodiversitate, geografia locului, aspecte legale sau atenționări.
SOLUȚIA: amenajarea eco-turistică a cascadei și protejarea cadrului natural din zonă.
Situația s-a schimbat în 2014, când un grup de angajați ai Coca-Cola HBC România a avut ideea de a realiza un proiect de amenajare. Acesta a fost aprobat ca investiție de către companie și încredințat asociației ViitorPlus pentru implementare. Amenajările au demarat în 6 iulie 2016 și vor dura câteva luni. Proiectul a început însă în urmă cu doi ani și a inclus până în prezent un proces anevoios de proiectare și avizare datorită amplasării cascadei, mai multe instituții publice diferite fiind implicate.
Principalele lucrări de reabilitare vizează:
- amenajarea unui traseu pietonal între parcare şi intrarea în Parcul Naţional, de-alungul DN57b. Traseul va fi delimitat prin parapeți față de șosea și vor fi amplasate semne de circulație corespunzătoare. Până acum, pentru a ajunge la cascadă, turiștii aveau de parcurs pe carosabil ~400 m, de la parcare până la intrarea în parc, mașinile trecând în viteză pe lângă aceștia.
- amenajarea unui drum de acces de la intrarea în Parc şi până la baza Cascadei, de unde va putea fi admirată și fotografiată în siguranță. Se va accesa astfel platforma naturală din piatră, de la baza râului Miniș, vis-a-vis de cascadă.
- realizarea unei treceri către Grota Bigăr, aflată în imediata apropiere a Cascadei;
- dotarea zonei cu panouri informative, pubele ecologice, marcaje de atenţionare, locuri de repaus.
Lucrările se vor desfășura cu o intervenție minimă asupra arealului natural, cu utilizarea preponderentă a materialelor naturale din zonă (piatră și lemn). În plus, se vor elimina elementele betonate existente în parc de câteva decenii, care strică peisajul.
„Amenajarea cascadei Bigăr a fost poate cel mai complex proiect de care m-am ocupat în cei 10 ani de activitate în ViitorPlus și mă bucur că am reușit să trecem peste toate obstacolele întâmpinate și după multă muncă și perseverență timp de 2 ani jumătate, să putem oferi zecilor de mii de turiști din zonă o experiență prin care să se bucure în siguranță de această minune a naturii”, a declarat Teia Ciulacu, preşedintele ViitorPlus și coordonatorul proiectului.
Pe lângă Compania Coca-Cola HBC Romania, sponsorul principal, acest proiect a atras resurse suplimentare din partea Administratiei Parcului National Cheile Nerei-Beusnita (beneficiarul proiectului) și firmei de construcții CON-A, care se implică în execuția lucrărilor.
Iniţiativa de a amenaja zona Cascadei Bigăr se înscrie în platforma După Noi, recent lansată de Coca-Cola HBC, prin care compania îşi propune să inspire cât mai mulţi oameni să conştientizeze cât de important este ce lasă în urma lor şi să adopte un stil de viaţă cât mai responsabil, pe care să-l transmită şi generaţiilor viitoare.
Sursa: viitorplus.ro
Vom reveni cu informaţii!
(Hardy Cvoica)