[FOTO] Teatru radiofonic: De la ora 22:00, vă invităm sa ascultăm „Echipa de zgomote” de Fănuş Neagu şi de la ora 23:00 „Burghezul gentilom” de Molière
Luni, 19 octombrie, de la ora 22:00, vă invităm sa ascultăm „Echipa de zgomote” de Fănuş Neagu şi de la ora 23:00 „Burghezul gentilom” de Molière
Articol editat de Radio Resita, 19 octombrie 2020, 14:53
De la ora 22:00 vom asculta „Echipa de zgomote” de Fănuş Neagu.
Adaptarea radiofonică și regia artistică: Mircea Albulescu. În distribuţie: Ion Caramitru, Maia Morgenstern, Constantin Dinulescu, Marius Manole, Ilinca Goia, Costina Ciuciulică, Mihai Calotă.
Regia de studio: Janina Dicu.
Producția și regia tehnică: Vasile Manta. Regia muzicală: George Marcu.
Redactor: Domnica Ţundrea.
Înregistrare din anul 2012.
Fănuş Neagu a fost un povestitor, memorialist, nuvelist, romancier și dramaturg român. A colaborat adeseori în cinematografie ca scenarist sau creator de dialoguri. A îndeplinit funcția de director al Teatrului Naţional din Bucureşti (1993-1996); a fost ales membru corespondent al Academiei Române în 1993 și membru titular în anul 2001.
De la ora 22:00 vom asculta comedia de moravuri „ Burghezul gentilom” de Molière.
Adaptarea radiofonică şi regia artistică: Dan Puican.
În distribuţie: Alexandru Arșinel, Ion Lucian, Stela Popescu, Sanda Toma, Virgil Ogășanu, Valentin Uritescu, Claudiu Bleonț, Medeea Marinescu, Anca Sigartău, Eugen Cristea, Șerban Cellea, Petre Lupu, Alexandru Bindea, Sorin Gheorghiu, Gheorghe Pufulete. Regia de montaj: dana Lupu.
Regia de studio: Violeta Berbiuc.
Regia muzicală: George Marcu.
Regia tehnică: Mihnea Chelaru.
Înregistrare din anul 2007
Tema parvenitismului din complexa satiră socială a lui Molière, „Burghezul gentilom”, este de o extremă actualitate, adaptarea textului este realizată cu un firesc nebun şi lasă în urmă un spectacol colorat, pentru toate vârstele, cu muzică live, dans, paradă de modă şi costume în stil science-fiction-baroc.
Molière a trăit într-o epocă plină de canoane, cu toatea acestea, piesele sale încalcă reguli şi interdicţii, dramaturgul mizând pe complicitatea spectatorilor care nu vor rezista ispitei de a intra în joc şi de a râde împreună de paradoxala alcătuire a naturii noastre umane.
Indiferent de timpul şi spaţiul în care este jucat, Molière are mereu forţa de a stârni râsul, numai dacă regizorul are curajul de a urma îndemnul molieresc, acela de a încălca regulile şi interdicţiile prezentului şi de a răscoli în toate zonele unde se cuibăresc viciile, prostia şi făţărnicia. Asemănarea dintre timpul „Burghezului gentilom” şi vremea noastră este şocantă, dacă Molière şi-a scris piesa într-o epocă în care orice îmbogăţit îşi putea cumpăra un titlu de nobleţe, şi noi trăim într-o epocă de un parvenitism feroce, în care mai toată lumea vrea să pară ceea ce nu este.
Audiţie plăcută!
Anca Bica Bălălău