[FOTO] Peugeot Quartz – Leul de stepă
Sursa: rador.ro
Articol editat de Gabriel Pintilie, 20 septembrie 2014, 09:10
Peugeot Quartz combină caroseria unui SUV cu habitaclul unei limuzine. Liniile dinamice, agresive şi roţile de 23 de inci îi conferă lui Quartz un aspect atletic.
Conceptul Quartz va fi prezentat la Salonul de la Paris din această toamnă şi are aceeaşi platformă EMP2 ca noul 308. Structura din materiale compozite şi panouri lipite salvează din greutate şi îi conferă vehiculului o rigiditate deosebită. Acest fapt a permis renunţarea la montantul B şi crearea uşilor tip „fluture”. Consola centrală este alcătuită din bazalt. Acest material se formează atunci când magma este răcită rapid şi are ca principale calităţi greutatea foarte mică şi rezistenţă deosebită.
Quartz este primul vehicul din lume a cărui tapiţerie a fost realizată digital. Mai precis, se foloseşte un război de ţesut digital care împleteşţe forma exactă a tapiţeriei fără să fie nevoie de foarfecă. Astfel, se economiseşte materialul textil care, la rândul său conţine fibre din plastic din sticle reciclate. Pentru a crea o ambianţă sportivă, acoperişul şi panourile laterale au fost tapiţate cu piele neagră.
Peugeot Quartz este un automobil cu tehnologie hibridă, fiind propulsat de un motor clasic de 1.6 l în combinaţie cu două motoare electrice. Cuplat la o cutie automată cu şase viteze, ansamblul motor furnizează un cuplu maxim de 33 Nm şi o putere specifică de aproape 170 CP/litru. Pe puntea faţă este montat un motor electric de 85kW. Acesta încarcă acumulatorul de 400V pe durata decelerărilor. Pe axa spate este montat cel de al doilea motor electric care asigură propulsia. Quartz poate parcurge 50 km doar în modul electric. Pe şosea, este folosită combustia internă şi motorul electric din faţă. In modul „Race” toate cele trei motoare sunt utilizate, existând şi un diferenţial autoblocant. Si pentru că are un ADN de SUV, Quartz se descurcă rezonabil şi pe teren accidentat. Suspensia poate fi ajustată pentru a obţine o gardă la sol între 300-350 mm şi este controlată prin sistemul de navigaţie care ajustează înălţimea automobilului în funcţie de suprafaţa terenului reperat pe harta GPS.
Sursa: rador.ro