Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO-AUDIO] Marcaje distruse pe traseul Via Transilvanica din Caraș-Severin. Voluntari din zonă le vor reface!

O adevărată încântare pentru iubitorii de drumeții, Via Transilvanica, proiectul care promovează turismul şi în judeţul Caraş-Severin, se pare că îi încurcă pe cei certați cu bunul simț.

[FOTO-AUDIO] Marcaje distruse pe traseul Via Transilvanica din Caraș-Severin. Voluntari din zonă le vor reface!

Articol editat de Valentina Adam, 1 noiembrie 2021, 16:53 / actualizat: 2 noiembrie 2021, 15:54

[UPDATE]

O parte din marcajele de pe cel mai frumos traseu pedestru din România, Via Transilvanica, au fost vandalizate în Caraş-Severin.

Pe pagina de socializare a iniţiatorului proiectului au fost publicate recent fotografii cu marcaje distruse pe porțiunea care leagă Băile Herculane de Târgu Jiu. „S-a încercat astfel vandalizarea simbolurilor de orientare în teren”, a declarat pentru Radio Reşiţa coordonatorul proiectului „Via Transilvanica”, Alin Uşeriu:

Alin Uşeriu

Alin Uşeriu a mai subliniat că, vandalizarea Viei Transilvanica în Caraş-Severin nu este un fenomen singular; de-alungul celor 3 ani de implementare a proiectului, la nivel naţional au fost semnalate stricăciuni masive. Acum în ceea ce priveşte vandalizarea traseului în judeţul nostru, se vor căuta voluntari din zonă care să refacă stricăciunile provocate, a mai spus acesta. Am contactat şi pe primarul comunei Cornereva, Nicolae Novăcescu, care a rămas surprins de cele aflate, recomandându-ne să luăm legătura cu Administraţia Parcului Naţional Domogled-Valea Cernei. Specialistul în comunicare al ariei protejate, Mariana Păsărin, a subliniat:

Mariana Păsărin

Amintim că, din cei 1.077 de kilometri ai Via Transilvanica în România, 257 sunt numai în Caraş-Severin.

***

Pe pagina de socializare a proiectului au fost publicate poze în care se pot vedea marcajele distruse pe porțiunea de la drumul național Herculane – Târgu Jiu, care urcă spre Ineleț. În plus, s-a încercat și distrugerea unei borne, iar T-urile portocalii au fost răzuite complet de pe scoarța copacilor.

”Pentru realizarea proiectului în Caraş-Severin a fost nevoie ca reprezentanţii Asociaţiei Tăşuleasa care a demarat proiectul, să care borne cu elicopterul acolo unde nu era drum, şi a reușit să închirieze o fostă cale ferată pentru a face trecerea din Hunedoara spre Caraș-Severin.

Județul Caraș-Severin a fost ultima și posibil și cea mai complicată dintre aventurile noastre pe #viatransilvanica. Atât noi, echipa de la Tășuleasa Social, cât și comunitatea de acolo, am depus eforturi uriașe pentru a marca tronsonul din acest județ. Am cărat borne cu elicopterul acolo unde nu aveam drum, am reușit să închiriem o fostă cale ferată pentru a face trecerea din Hunedoara spre Caraș-Severin și am fost pregătiți să schimbăm planul de mai multe ori, până să lansăm drumul în 24 iulie 2021, la Gărâna.

Ne așteptăm să ia timp până când comunitatea percepe acest drum ca fiind parte din ea, nu un intrus, nu o piază rea. Lucrul acesta se vede acolo unde #drumulcareuneste a împlinit niște ani, unde oamenii au început să îl parcurgă, unde avem părinți de drum și localnicii și-au dat dea seama că ei sunt actorii principali ai acestui proiect. Asimilarea drumului este un proces și durează. Dar totuși, de ce distrugem?

Cu multă amărăciune, împărtășim cu voi și lucrurile mai puțin bune, cele dezarmante și alarmante, cum e și vestea pe care v-o aducem astăzi. Niște drumeți ne-au trimis imaginile de mai jos și ne-au spus că marcajele au fost distruse pe porțiunea de la drumul național Herculane – Târgu Jiu, care urcă spre Ineleț, în județul Caraș-Severin. S-a încercat și distrugerea unei borne, iar T-urile portocalii au fost răzuite complet de pe scoarța copacilor. De ce distrugem?

Noi sperăm că răspunsul are legătură cu un fel de frică de necunoscut și că Via Transilvanica va primi toate șansele necesare, să devină parte din comunitate, să fie acceptată și iubită. Pentru că atunci când unii distrug și alții reconstruiesc în mod repetat, când unii fac și alții desfac, avem o problemă.Pe de altă parte, am văzut oameni care nu numai că au lăsat marcajele din teren să trăiască, dar și-au tatuat T-ul portocaliu pe piele, ceea ce pur și simplu aproape că depășește puterea noastră de înțelegere. Cam cât de mult trebuie să te fi schimbat drumul și călătoria, pentru a-ți pecetlui relația ta cu Via Transilvanica într-un asemenea fel?

Așa că, da. Vom repara, vom reconstrui. Dar adevăratele cărămizi care susțin construcția drumului sunt oamenii, comunitatea, cei care își însușesc drumul”, se arată pe pagina de Facebook Via Transilvanica.

Traseul turistic Via Transilvanica din Caraş-Severin, in lungime de 250 de kilometri, cel mai lung din ţară pe raza judeţului nostru, a fost inaugurat oficial, in data de 24 iulie la Gărâna în prezenţa prinţului Nicolae de România şi a preşedintelui Asociaţiei „Tăşuleasa”, iniţiatorul şi coordonatorul proiectului la nivel naţional, Alin Uşeriu.

Foto – Via Transilvanica/Facebook

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:49

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare

O inițiativă inedită  transformă un bar într-un refugiu pentru iubitorii de carte și socializare. Astfel, clienții sunt invitaţi să...

Un local din Reșița a fost transformat în refugiu pentru iubitorii de carte și socializare
A ars o casă din Moldova Nouă
Actualitate vineri, 17 ianuarie 2025, 10:17

A ars o casă din Moldova Nouă

Pompierii din Moldova Nouă au intervenit noaptea trecută, pentru stingerea unui incendiu produs la o casă de pe strada 1 Decembrie 1918....

A ars o casă din Moldova Nouă
Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 15:25

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel

Artrom Steel Tubes, producător român de tevi din oţel fără sudură cu sediul în Slatina şi Reşiţa, va fi preluat de către GLGH Steel,...

Reşiţa: Producătorul de oţel Artrom Steel Tubes Slatina va fi preluat de compania americană GLGH Steel
Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 14:00

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă

Nefuncţionarea trenului pe relaţia Oraviţa-Anina un timp mai îndelungat, implică, în timp, deteriorarea şinei, lucru ce face imposibilă...

Remus Cherla: Şina de cale ferată nefolosită devine impracticabilă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 13:26

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025

Guvernul a decis să organizeze alegeri locale parţiale şi prezidenţiale în 4 mai 2025. Guvernul adoptă joi, 16 ianuarie 2025 cadrul legislativ...

Alegeri locale parţiale în Caraş-Severin şi prezidenţiale în 4 mai 2025
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă. Terenul și construcția din spatele Gării de...

Primăria Reșița vrea să transforme terenul din spatele Gării de Nord într-o piațetă modernă
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 12:00

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic şi noi locuri de parcare. Investiția este de 14,4 milioane de lei. Turiștii care se îndreaptă...

Se creează o nouă cale de acces spre Muntele Mic
Actualitate joi, 16 ianuarie 2025, 10:00

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie

În intervalul celor 4 zile în care Semmeringul bănăţean nu va circula, conform unei adrese recente a Sucursalei CFR Călători Timişoara,...

Angajaţii CFR Călători Timişoara din gara Oraviţa, vor prelua alte îndatoriri din secţie