[FOTO] Locomotivele cu abur în straie noi: Ample lucrări de conservare activă la muzeul în aer liber din Reşiţa
Potrivit şefului de lucrări, Victor Greţii, acestea constau în curăţarea, spălarea, degresarea şi vopsirea elementelor metalice ale celor 16 locomotive din diverse epoci de construcţie produse la Reşiţa. Primele trei locomotive au fost reproduse după un prototip construit la Viena în anul 1871 şi numit ”Szekul”, întrucât era destinat liniei Reşiţa-Secu.
Lucrarea din cartierul Triaj este executată de Societatea Reşiţa Reductoare şi Regenerabile S.A, cu finanţarea Nextcity S.A. având ca beneficiar Fundaţia Uzinele de Fier şi Domeniile Reşiţa.
Amintim că, muzeul în aer liber a fost amenajat în 1972 la aniversarea unui secol de fabricare a locomotivelor cu abur la Reşiţa, prin eforturile inginerului Mircea Popa, director al Uzinelor reşiţene pe atunci.
Conform şefului de lucrări, ultima operaţiune de acest fel a fost realizată cu peste 10 ani în urmă, iar până în prezent au fost recondiţionate 2 locomotive. Operaţiunile de conservare activă sunt influenţate de condiţiile climatice şi se desfăşoară conform evoluţiilor acestora, a mai menţionat acesta pentru Radio Reşiţa. (Hardy Cvoica)
Articol editat de Gerhard Chwoika, 4 iulie 2018, 13:30 / actualizat: 5 iulie 2018, 15:41
Potrivit şefului de lucrări, Victor Greţii, acestea constau în curăţarea, spălarea, degresarea şi vopsirea elementelor metalice ale celor 16 locomotive din diverse epoci de construcţie produse la Reşiţa. Primele trei locomotive au fost reproduse după un prototip construit la Viena în anul 1871 şi numit ”Szekul”, întrucât era destinat liniei Reşiţa-Secu.
Lucrarea din cartierul Triaj este executată de Societatea Reşiţa Reductoare şi Regenerabile S.A, cu finanţarea Nextcity S.A. având ca beneficiar Fundaţia Uzinele de Fier şi Domeniile Reşiţa.
Amintim că, muzeul în aer liber a fost amenajat în 1972 la aniversarea unui secol de fabricare a locomotivelor cu abur la Reşiţa, prin eforturile inginerului Mircea Popa, director al Uzinelor reşiţene pe atunci.
Conform şefului de lucrări, ultima operaţiune de acest fel a fost realizată cu peste 10 ani în urmă, iar până în prezent au fost recondiţionate 2 locomotive. Operaţiunile de conservare activă sunt influenţate de condiţiile climatice şi se desfăşoară conform evoluţiilor acestora, a mai menţionat acesta pentru Radio Reşiţa. (Hardy Cvoica)