Fabrica de Biciclete din Reșița rămâne: în Reșița, cu porțile deschise și cu angajații actuali
Fabrica de biciclete din Reșița, Next City, întâmpină în prezent diverse probleme de la cele contractuale, care au dus deja la o restructurare de personal, la cele cauzate de spațiul de producție care va trebui schimbat. Cu toate acestea purtătorul de cuvânt al societății, Walter Fleck dă asigurări că nu a fost luată în calcul părăsirea Reșiței și nici o nouă restructurare de personal
Articol editat de Ovidiu Babolea, 26 noiembrie 2021, 14:40 / actualizat: 26 noiembrie 2021, 17:09
Este adevărat însă că încheierea colaborării cu cel mai mare retailer de articole sportive din lume, Decathlon, și scăderea numărului de comenzi cauzată de aceasta, a dus la restructurarea activității, și a personalului, fiind în prezent „circa 60 de angajați”, adică o treime din câți au fost inițial, a mai declarat Walter Fleck.
O ușă se închide altele se deschid
Totuși, în continuare, conducerea societății producătoare de biciclete din Reșița, continuă să stabilească noi relații contractuale și parteneriate cu alte companii din lume, lucrând la componente și subansamble pentru diferiți producători de biciclete, chiar și pentru producători de biciclete electrice.
„Am dat în folosință, în Octombrie, o nouă linie de fabricație de roți pentru FAT e-Bike, e una dintre puținele din Europa, cu o capacitate de până la 50.000 de roți pe an, în domeniul bicicletelor electrice de această dată. Aceasta produce în prezent roți de 20 inch, cu motoare în gama de 250-1000W” a declarat Walter Fleck.
Schimbarea adresei, nu schimbarea orașului
Pentru că actualul spațiu de producție se află în zona în care se realizează proiectul de reabilitare a zonei Mociur, hala în care compania își desfășoară în prezent activitatea va fi demolată în luna ianuarie a anului următor, astfel că societatea producătoare de biciclete din Reșița se vede obligată să își mute producția.
„E adevărat, totodată, că va trebui să ne mutăm de aici, într-un alt spațiu care va trebui să îndeplinească o serie de condiții: de suprafață, tehnice, logistice, unele minimale, altele maximale, e destul de complicat… Bineînțeles ele să fie în acord cu specificul și volumul nostru de activitate.
În momentul de față eu nu aș putea preciza unde anume ne vom muta, atât vă pot asigura, că în primul rând, căutăm o soluție locală, deci nu în altă parte.”, a declarat, pentru Radio Reșița, Walter Fleck, purtătorul de cuvânt al Next City Reșița, care a mai completat că: „rămâne însă de văzut unde anume o vom face (mutarea), după ce vom părăsi actualul spațiu de producție, nu i-aș spune relocare, pentru că formularea induce ideea părăsirii orașului, or, nu avem această intenție și prioritară în căutarea unui nou spațiu și alegerea unuia este, evident, Reșița.”
Hațegul – un nou punct de lucru
Hațegul nu este un subiect nou, este un proiect începând încă de acum 7 ani, care nu presupune o mutare a fabricii din Reșița acolo, ci deschiderea unui nou „punct de lucru”, însă momentan totul a rămas la stadiul de proiect.
„El a fost gândit ca un centru integrat de producție, care să completeze activitățile desfășurate la Reșița și nu să le înlocuiască.
În momentul de față, acel proiect se află în același stadiu, e pe hârtie.”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt, Walter Fleck.
Situația delicată a halei actuale
Revenind însă la necesitatea mutării producției din actuala hală, care, potrivit administrației reșițene, va fi demolată la începutul anului următor, constructorul care se ocupă de reabilitarea zonei Mociur, și-a luat angajamentul să mute activitatea fabricii în parcul industrial, însă, conform spuselor primarului, Ioan Popa, au fost diferite neînțelegeri în ceea ce privește spațiul și apoi, conducerea fabricii de biciclete din Reșița, „a călcat frâna”, pierzându-și interesul, și totuși, acum când se aproprie finalul contractului de închiriere au revenit la idee, însă este puțin cam tardiv.
„Nimeni nu poate construi o hală într-o lună de zile” a explicat primarul Reșiței, Ioan Popa, în ședința de Consiliu Local.