#EuSuntHerculane – campanie de salvare a clădirii emblemă, Băile Neptun
Asociația Locus, organizația non guvernamentală care are ca scop salvarea și promovarea patrimoniului cultural, arhitectural, urbanistic și natural de pe teritoriul României lansa anul trecut o campanie de salvare a clădirii Băile Neptun din stațiunea Băile Herculane.
Articol editat de Valentina Adam, 22 noiembrie 2020, 10:02
Herculane Project s-a bucurat atunci de susținerea societății civile, a mai multor organizații dar și a oamenilor de afaceri care împreună au reușit să strângă 58.000 de euro pentru punerea în siguranță a clădirii. Lupta nu s-a încheiat pentru că suma totală pentru salvarea clădirii este de 103.000 de euro.
#EuSuntHerculane se derulează până la 1 decembrie.
#EuSuntHerculane este strigătul de ajutor al Băilor – un strigăt care, mult timp, s-a risipit printre munți fără să se propage suficient și să ajungă la prea mulți oameni. Astăzi, însă, Băile vor să se facă auzite și mai ales văzute. Acum e momentul să le ASCULTĂM și să ACȚIONĂM! Sub acest slogan se derulează cea de-a doua campanie de strângere de fonduri pentru clădirea emblemă a stațiunii.
EuSuntHerculane este mesajul pe care cei care vor să contribuie cu 2 EURO la această cauză, îl pot trimite prin SMS, la numărul 8843.
Oana Chirilă, reprezentanta Herculane Project speră ca până la 1 decembrie 2020 să reușească să strângă cei 50.000 de euro pentru a finaliza întreaga punere în siguranță a clădirii Băile Neptun.
Clădirea Băile Neptun a fost construită între anii 1883 – 1886 de către Alpar Ignat, la comanda împăratului austriac Franz Josef și a servit ca o baie termală și sulfuroasă, cu o gamă de tratamente oferite. Clădirea face parte dintr-un ansamblu de arhitecturi mai mare denumit Ansamblul Casino, format din Băile Neptun, Cazinoul și două hoteluri, Traian și Decebal.