Entitatea SAL va rezolva neînţelegerile dintre consumatori şi comercianţi
Articol editat de Daniel Babun, 18 iunie 2015, 13:06
Rezolvarea litigiilor dintre consumatori şi comercianţi se va putea face din 9 iulie şi de Corpul Profesional al Mediatorilor.
Uniunea Europeană introduce din această dată o directivă intitulată SAL şi SOl. Preşedintele Corpului Profesional al Mediatorilor din Caraş-Severin, Ionela Spătaru, a spus că entitatea SAL este mediatorul, iar SOL este platforma on-line. Aceasta va putea fi folosită gratuit de fiecare consumator care consideră că i-au fost încălcate drepturile de către un comerciant. Cumpărătorul intră pe platforma SOL, îşi alege entitatea SAL şi intră în legătură cu acel mediator. Rezolvarea problemelor poate să fie făcută şi în două ore. Comercianţii au obligaţia să afişeze entităţile SAL agreate, iar cei care nu au acces la internet, îşi notează numărul şi vor lua legătura telefonic.
Această directivă UE reprezintă o soluţie alternaţivă faţă de celelate cazuri când se apelează la Oficiile Judeţene de Protecţia Consumatorilor sau la instanţa de judecată.
Ascultaţi ce a spus despre SAL şi SOL, vicepreşedintele Corpului Profesional al Mediatorilor din Caraş-Severin, Maria-Elena Berbencea:
(Daniel Babun)