Elevii slabi la învăţătură „excluşi” de la evaluarea naţională? Caraş-Severin, în topul corigenţilor
Ministerul Educaţiei anunţă o anchetă în cazul elevilor slabi lăsaţi corigenţi ca să nu scadă rata de promovabilitate la evaluarea naţională.
Articol editat de Mirabela Afronie, 23 iulie 2019, 12:37
În 17 judeţe din ţară, numărul elevilor de clasa a VIII-a rămaşi corigenţi sau cu situaţia neîncheiată este extrem de mare. În toată ţara sunt aproape 15.000 de tineri în această situaţie. Cele mai mari rate sunt în Brăila, Călăraşi şi Tulcea.
„Pe aceste judeţe ne vom concentra analiza, astfel încât să evităm să se repete situaţia în anii următori„, a spus ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu.
Se va verifica situaţia absenţelor din fiecare şcoală. În cazul în care elevii au fost la ore, profesorii trebuie să răspundă din ce motiv nu au putut acumula cunoştinţe minimale, şi nu este vorba doar de profesorii de română şi matematică.
Judeţul Caraş-Severin se află pe locul 11 la nivel naţional cu un procent de 11,96%.
Preşedintele Human Catalyst, Laura Greta Marin, asociaţie care a realizat în 2018 un studiu asemănător spune că asta se întâmplă din cauza orgoliului conducerii şcolii şi a cadrelor didactice de a avea rezultate “bune” pe hârtie. Astfel, copiii ajung să fie lăsaţi corigenţi sau repetenţi intenţionat.
“Este absurd. Pe parcursul celor opt ani profesorii îi trec clasa de fiecare dată, iar la sfârşit, brusc, le taie aripile”.