Divergenţe de opinie la pasajul Ezeriş
Pasajul CFR de la Ezeriş, care opreşte circulaţia tirurilor pe DN 58 A, naşte noi controverse.
Articol editat de Sebastian Dragomir, 15 aprilie 2019, 16:05 / actualizat: 16 aprilie 2019, 7:07
Straturile succesive de asfalt turnate sub pasaj au făcut ca acest drum să nu mai poată fi circulat de tiruri. În urmă cu doi ani, Consiliul Judeţean Caraş-Severin şi Primăria Reşiţa au depus un proiect prin care se solicita o coborâre cu 60 de centimetri pentru a permite tirurilor să treacă spre autostradă parcurgând o distanţă mai scurtă. Primarul Ioan Popa spune că dacă proiectul va fi aprobat, distanţa dintre Reşiţa şi autostradă s-ar putea reduce la 57 de km.
„Am insistat pe această temă pentru că distanţa Reşiţa-Lugoj-A1 este cea mai scurtă, 57 de km. Dacă nu putem realiza proiectul, suntem nevoiţi să mergem pe ruta Reşiţa-Caransebeş-Lugoj, ceea ce ne creşte distanţa cu vreo 60-70 de km. CFR şi CNAIR nu ne-au dat nicio expertiză până acum”.
Singurii care şi-au dat acordul până acum au fost specialiştii de la Apele Române, care au spus că albia râului nu va fi afectată de o eventuală lucrare la pasaj. Titu Bojin, directorul ABAB, afirmă că proiectul nu încurcă cu nimic.
Sunt şi persoane care spun că acest proiect nu este oportun. Una dintre ele este primarul comunei Fârliug, Ioan Borduz.
„Va afecta extrem de mult localităţile Ezeriş, Fârliug şi Remetea Mare, care sunt concentrate foarte aproape de şosea. Va afecta foarte agresiv construcţiile, casele. În plus, va creşte numărul de accidente rutiere.”
La rândul său, primarul din Ezeriş, Ioan Rusu spune că proiectul este important din punct de vedere economic, dar drumul nu este pregătit pentru trafic greu. Sunt mai multe porţiuni înguste în Ezeriş, Fârliug şi mai ales Remeteea Pogonici.
Cert este că se lucrează la întocmirea expertizelor, anunţa la Oraviţa, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc.
„CNAIR, care s-a mobilizat foarte repede, va lansa o achiziţie directă pentru a efectua o evaluare tehnică, iar într-o lună şi jumătate sau două vom avea soluţiile şi după aceea dăm drumul la proiectare şi execuţie. Aşteptăm şi expertiza CFR, pe care am reglat-o cu directorul Simu la această întâlnire, am remarcat că a intrat în viteza a cincea, deci va veni cu o soluţie“.