Curtea de Conturi a controlat Primăria Lugoj
Timp de aproape două luni, inspectorii Curţii de Conturi au efectuat un control la Primăria Lugoj.
Articol editat de Radio Resita, 10 noiembrie 2017, 13:45
Acesta trebuia în mod normal să se desfăşoare în perioada 4 septembrie – 27 octombrie, însă din cauza anumitor sesizări primite, termenul s-a prelungit cu 10 zile.
Francisc Boldea, primarul Lugojului, spune că în urma controlului nu au fost găsite ilegalităţi în Primărie. „La toate obiectivele ce au fost controlate nu au găsit lucruri rele, nu au găsit plăţi ilegale. Nici la capitolul de investiţii nu au fost descoperite plăţi ilegale. Există la staţia de epurare aproximativ 263 de lei care au fost stabiliţi ca un prejudiciu de la două furtune sparte„, a precizat Boldea.
Partea negativă a controlului Curţii de Conturi se referă la un litigiu între Primărie şi angajaţii săi, prin care nu li se mai recunoaşte acestora sentinţa definitivă şi irevocabilă, privind faptul că sumele compensatorii incluse în salariul de bază sunt obligatorii. Curtea de Conturi a solicitat ca în perioada următorilor trei ani de zile să fie recuperate sumele compensatorii de 25 % acordate între 2015 şi 2017, de la întregul personal, atât de la instituţiile care depind de Primărie, cât şi cele din aparatul propriu. Primarul Municipiului Lugoj preconizează că vor începe o serie de procese pe această temă.
Ion Moldovan