Cum ne deplasăm în Reşiţa? Motorizat sau per pedes
Acelaşi studiu arată că reşiţenii nu preferă bicicleta. Deplasările utilizând acest mijloc de transport reprezintă 3% din totalul deplasărilor pentru persoanele tinere – elevi şi studenţi, şi doar două procente din deplasările persoanelor angajate sau neangajate. Pistele de biciclete sunt prevăzute doar în zona de nord a municipiului, în cartierul Lunca Bârzavei, pe străzile principale: Republicii, Făgărașului, Muncii, Progresului și Herculane. În restul cartierelor din Reșița, cât și în localitățile aparținătoare, nu sunt implementate piste ciclabile, iar utilizatorii acestor mijloace de deplasare sunt nevoiți să folosească zona de carosabil.
(Sebastian Dragomir)
Articol editat de Sebastian Dragomir, 11 ianuarie 2016, 17:49
Reşiţa nu are centură ocolitoare, iar în lipsa unei variante rutiere de ocolire, o mare pondere a vehiculelor ce transport marfă atât grele cât și ușoare sunt nevoite să tranziteze municipiul prin zona centrală (DN58). În plus, numărul parcărilor este insuficient raportat la parcul de maşini, iar transportul public nu este accesibil tuturor cetăţenilor, mai ales celor din cartierele mărginaşe.
Conform anchetelor din teren, mai puţin de jumătate dintre reşiţeni se deplasează cu mijloacele de transport în comun, spune şeful biroului siguranţă rutieră din cadrul Poliţiei locale, Cristinel Iordache.
44% din populație se deplasează pe jos, 24% cu transportul public şi în jur de 30% cu autoturismul
Acelaşi studiu arată că reşiţenii nu preferă bicicleta. Deplasările utilizând acest mijloc de transport reprezintă 3% din totalul deplasărilor pentru persoanele tinere – elevi şi studenţi, şi doar două procente din deplasările persoanelor angajate sau neangajate. Pistele de biciclete sunt prevăzute doar în zona de nord a municipiului, în cartierul Lunca Bârzavei, pe străzile principale: Republicii, Făgărașului, Muncii, Progresului și Herculane. În restul cartierelor din Reșița, cât și în localitățile aparținătoare, nu sunt implementate piste ciclabile, iar utilizatorii acestor mijloace de deplasare sunt nevoiți să folosească zona de carosabil.
(Sebastian Dragomir)