Contract atribuit pentru reabilitarea Lotului 1 al liniei feroviare Craiova – Caransebeș
Contract atribuit pentru reabilitarea Lotului 1 al liniei feroviare Craiova – Caransebeș, anunţă CFR. Criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitate-preț.

Articol editat de Oana Nicolae, 15 aprilie 2025, 14:28 / actualizat: 15 aprilie 2025, 16:50
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA anunță marţi, 15 aprilie 2025 atribuirea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș”, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean, Lot 1: Craiova – Filiași, km 248+760 – km 286+735.
În urma evaluării ofertelor, Asocierea TrackWorks, formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. și TERNA Tourist Technical and Maritime Societe Anonyme, a fost desemnată câștigătoare. Decizia a fost publicată în SEAP în data de 15 aprilie 2025, după avizul favorabil emis de Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP).
Oferta declarată câștigătoare are o valoare de 2.037.420.531,88 lei fără TVA, iar criteriul de atribuire a fost cel mai bun raport calitate-preț.
Contractul de achiziție publică urmează să fie semnat după expirarea perioadei legale de contestații. Finanțarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport 2021–2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual.
Durata totală a proiectului este de 117 luni, distribuite astfel:
- Proiectare și execuție: 12 luni pentru proiectare + 42 luni pentru execuție;
- Perioada de garanție: 60 luni;
- Activități post-recepție: 3 luni.
Valoarea totală estimată a contractului, incluzând servicii și lucrări similare, se situează între 2.282.592.414,03 lei și 2.717.242.997,99 lei fără TVA.
Obiectivele principale ale proiectului includ:
- Creșterea vitezei de circulație la 120–160 km/h;
- Modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV);
- Extinderea capacității de tranzit;
- Alinierea la standardele europene privind interoperabilitatea (STI);
- Modernizarea stațiilor și haltelor de mișcare, cu facilități pentru persoane cu dizabilități;
- Înlocuirea podurilor, podețelor și reabilitarea sistemului de drenaj;
- Construcția drumurilor de întreținere adiacente căii ferate;
- Reabilitarea clădirilor stațiilor, pasarelelor și tunelurilor pietonale;
- Instalarea de panouri fonoabsorbante sau alte soluții pentru reducerea zgomotului;
- Implementarea sistemelor de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- Reducerea declivității pe tronsoanele unde aceasta depășește 18 ‰.
Proiectul are ca scop modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea atractivității transportului feroviar în regiune, ca parte a unei rețele europene de transport sigură, rapidă și sustenabilă.
Sursă: CFR SA
Urmărește-ne și pe Google News