Consiliul Județean Timiș investește 3 milioane de lei într-o platformă digitală
Consiliul Judeţean Timiş a câştigat o finanţare cu fonduri europene de aproape 3.000.000 de lei pentru o platformă digitală care va permite un mai bun flux de lucru cu beneficiarii şi colaboratorii externi, precum şi arhivarea electronică a circa 900.000 de documente.
Articol editat de Todor Răzvan, 27 aprilie 2022, 12:07 / actualizat: 27 aprilie 2022, 20:29
Administratorul public al judeţului, Marian Constantin Vasile, a declarat, miercuri, că proiectul a trecut de etapele de evaluare şi va urma semnarea contractului de finanţare, parte complementară a proiectului care prevede digitalizarea proceselor interne ale instituţiei, devenit deja funcţional şi finanţat din surse bugetare proprii.
‘Modulul colaborativ interinstituţional va permite lucrul la proiecte comune cu alte instituţii, evitând astfel transferul informaţiilor pe hârtie între acestea. Toate documentele intrate şi ieşite prin platformă vor fi indexate cu metadate, pentru a putea fi identificate cât mai facil şi a putea fi reutilizate. De asemenea, va fi creată şi o componentă prin care se vor depune şi monitoriza proiectele pe bugetul participativ. Este un sistem complex, care răspunde multor nevoi identificate prin muncă de echipă’, subliniază Marian Constantin Vasile.
Soluţia informatică de interacţiune digitală cu beneficiarii şi partenerii Consiliului Judeţean are ca scop reducerea timpilor alocaţi şi oferirea unui mediu prietenos de relaţionare.
O altă componentă importantă prevede retrodigitizarea arhivelor instituţiei, în cadrul căreia vor fi scanate şi arhivate electronic aproximativ 900.000 de pagini, 180 metri linari de arhivă.
Funcţionalitatea platformei va permite logarea mai multor tipuri de utilizatori, cum ar fi cetăţeni, primării, instituţii subordonate, deconcentrate, universităţi. Fiecare tip de user va avea contul optimizat după nevoile de colaborare cu instituţia judeţeană, ele nefiind aceleaşi pentru toţi. După logare, fiecare user va avea la dispoziţie documentele dedicate.
De asemenea, utilizatorul va putea să programeze întâlniri video sau să primească răspunsuri automate la întrebările uzuale prin intermediul unui chatbot. Interoperabilitatea cu sistemul financiar intern al instituţiei va permite, prin operatori dedicaţi, plata online a taxelor, impozitelor, cât şi alocarea diferitelor sume cuvenite către utilizatori, cu monitorizarea acestora în timp real.
Proiectul are capacitatea de a fi multiplicat la nivelul altor UAT-uri, asigurând în prima fază posibilitatea acestora de a folosi platforma ca utilizatori, apoi posibilitatea de interconectare cu aceasta
sursa: AGERPRES