CFR Infrastructură: au fost depuse 5 oferte pentru reabilitarea a 37 de kilometri de cale ferată între Poarta și Caransebeș
CFR Infrastructură anunță că luni, 30 septembrie, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii: „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBEȘ KM 436+887 – KM 474+046,53.
Articol editat de Valentina Adam, 30 septembrie 2024, 19:40
Porțiunea dintre localitățile Poarta și Caransebeș măsoară 37 de kilometri.
În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenți economici:
1. Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider asociere) și DRUM ASFALT (asociat);
2. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A. (lider asociere) – GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (asociat);
3. Asocierea ITINERA SPA (lider asociere) – SAIPEM S.P.A. (asociat);
4. Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere), ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ (asociat);
5. Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (lider asociere), Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. (asociat), INFRAVIS S.R.L. (asociat).
Valoarea estimată a achiziției publice este cuprinsă în intervalul 2,20 miliarde lei – 2,62 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027 și Bugetul de Stat.
Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.
Principalele obiective preconizate sunt:
• Modernizarea liniei de cale ferată în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV;
• Introducerea instalațiilor de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 în conformitate cu Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și cu previziunile cererii de trafic de călători și de marfă național și internațional;
• Sarcina maximă 22,5 tone/osie;
• Lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile;
• Caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile;
• Ecartament nominal: 1435 mm;
• Lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa;
• Lucrări de construcție nouă a 2 tuneluri galerie simplă (policentrică) cu cale dublă: Poarta 2 (550 m) și Poarta 3 (305 m);
• Lucrări civile în stații – igienizare și cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri;
• Îmbunătăţirea geometriei traseului în plan și în profil longitudinal;
• Lucrări de semnalizare și telecomunicații;
• Viteze de circulație ale trenurilor de maxim 120 km/h;
• Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea (în sistem de alimentare de 25 kV, 50 Hz);
• Mărirea capacității de tranzit;
• Montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.
Sursa foto: Sorin Grindeanu